Klacht: Zeer vertraagde behandeling vsan pakketje uit Rusland

Paul van Kuik op 20 december 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 30 oktober heb ik een modelbouwpakketje besteld in Rusland.
Volgens de Russische post (Russian Post TrackTracenr. CL093252035RU) is dit pakketje op 9 november in Nederland (AMS) aangekomen en op 11 november overhandigd aan NLHAGI (zie onderstaand). Daar ligt het nog steeds.

Dutch Post
Retained by customs in Netherlands
Awaiting transfer to customs of Netherlands11 November 2021, 20:52 NLHAGI, Netherlands
Handed over to the customs
11 November 2021, 20:40 NLHAGI, Netherlands
Passed registration in Netherlands
11 November 2021, 20:39 NLHAGI, Netherlands
Handed over to Netherlands for further delivery
10 November 2021, 08:38 AMS, Netherlands
Transportation
09 November 2021, 10:48 AMS, Netherlands

Ik heb al eerder een mail gestuurd aan Post-NL klachtenservice, maar daar niets op gehoord…
Op internet heb ik gelezen dat het klachten regent over de service van NLHAGI, omtrent het behandelen van uit het buitenland gestuurde pakketjes (soms bijna een jaar…). Ook heb ik hierover de verklaring van NLHAGI gelezen dat het mega-druk zou zijn.
Toch zou ik graag willen weten wanneer ik mijn pakket kan verwachten (datum!). Ik hoop spoedig van u te mogen vernemen.
Met vriendelijke groeten,
P.P. van Kuik
Schubertstraat 3
5102 BH Dongen
0653733367
[email protected]

Levering van mijn pakketje

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 20 december 2021 om 11:59 geantwoord

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van een door u te ontvangen pakket vanuit Rusland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Naar aanleiding van uw klacht heb ik geprobeerd telefonisch contact met u op te nemen. Deze klacht had ik graag persoonlijk met u besproken, jammer genoeg is dit niet gelukt.

Aan de hand van de verzendcode heb ik onze systemen geraadpleegd. Helaas heb ik niet kunnen achterhalen waar het pakket momenteel is. Daarom adviseer ik u om contact op te nemen met de afzender. Bij onduidelijkheden of te lange overkomstduur, kan alleen de afzender als opdrachtgever bij de eigen postorganisatie een onderzoek laten opstarten. Mijn welgemeende excuses voor het ontstane ongemak.

PostNL Klantenservice

Paul van Kuik

Heeft op 20 december 2021 om 12:07 geantwoord

Uit contact met de verzender blijft dat het pakketje sinds 11 november 2021 bij de douane afdeling van PostNL ligt. Daar moet het te vinden zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door Paul van Kuik