Klacht: Zeer slechte klantenservice

op 07 september 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 12 maart 2016 heb ik een pakket verzonden naar Dublin. Toen dit op 26 april nog niet bij de ontvanger terecht was gekomen, heb ik een onderzoek laten instellen door PostNL.

Dit onderzoek verliep zeer slecht. Ik werd nergens van op de hoogte gehouden en moest zelf steeds meermaals bellen en mailen met PostNL om iets van een reactie te krijgen.

Op 8 juni kreeg eindelijk iets te horen over het pakketje. Het was gevonden, maar blijkbaar lukte het nog niet om het pakketje op het adres van de ontvanger af te leveren.

Hierna volgde weer een lang stilzwijgen van PostNL. Ik ben weer blijven mailen en bellen en kreeg op 1 augustus het antwoord dat het pakketje weer in Nederland was, maar verder geen uitleg hoe nu verder.

Op 16 augustus kreeg ik het pakketje ineens weer thuisbezorgd. Ik heb vanaf 17 augustus weer meerdere mail gestuurd om te vragen hoe het nu verder moet, maar daar heb ik tot op heden nog niets over gehoord.

Vandaag heb ik weer eens telefonisch contact opgenomen met PostNL. Toen ik de barcodes van het pakketje doorgaf (die de medewerker van PostNL in een van de mails had gezet), bleek dat 1 van de 2 codes over een totaal ander onderzoek van een andere persoon ging. De medewerker kon mij verder niets vertellen en heeft aangegeven dat ik uiterlijk volgende weer wordt teruggebeld.

Tot op heden is er nog niets opgelost. Ik heb betaald om een pakket in Dublin te krijgen, maar dat staat nu gewoon weer in Nederland. Ik word nergens van op de hoogte gehouden en als ik zelf niet eindeloos bel en mail hoor ik überhaupt niets van PostNL.

Gewenste Oplossing:

Als het pakket in Dublin bij de ontvanger is.
Als ik een compensatie krijg voor de gang van zaken.
Als ik niet eindeloos hoef te bellen en mailen naar PostNL om een reactie te krijgen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 07 september 2016 om 13:28 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Birnie,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat uw pakket naar Dublin nog niet is bezorgd en dat deze na lange tijd retour is gekomen. Ik kan me goed voorstellen dat dit erg vervelend voor u moet zijn, mijn excuses voor het ongemak!

Ik zie dat het onderzoek naar uw pakket nog steeds loopt. De behandelaar van uw onderzoek heeft vandaag een email naar u verzonden. Ik raad u aan om verdere vragen of klachten met de behandelaar van uw onderzoek te bespreken.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u in de toekomst vragen of klachten hebben over de dienstverlening van PostNL, dan kunt u contact opnemen via postnl.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,

PostNL

Heeft op 16 september 2016 om 10:15 geantwoord

Ik ben inderdaad gebeld en krijg de verzendkosten gecompenseerd. Er is toegegeven dat er fouten zijn gemaakt, maar verder niks. Mijn klacht gaat over de slechte klantenservice en daar wordt niets mee gedaan.

Alle klachten die gemeld zijn door helenabir