Klacht: Zeer ontevreden over Venture Design

op 04 november 2016 over Ventura Design‎ in de categorie Internetshops - Meubels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In Sep 2016 een salontafel besteld bij VENTURA DESIGN. Hier ook afleveringkosten bij betaald.
Afspraak met VENTURA DESIGN gemaakt dat men 30 minuten voor levering belt zodat dit ons de kans geeft even vanuit het werk naar huis te rijden en de tafel te accepteren. Volgens VENTURA DESIGN zou men mij bellen maar verwacht men om 15.00 de levering te kunnen doen. Aangezien wij helaas niet gebeld zijn waren wij ruim voor 15.00 toch naar huis gegaan. Wat blijkt…….er ligt een briefje \”Ben bij u achterom geweest, pakketje buiten gezet\”. PARDON!!! Het leveringsbedrijf FLEVOBIRD heeft dus zonder toestemming van mij de poort geopend en het pakket gewoon buiten neergezet. Na diverse telefoontjes werd ik uiteindelijk terug gebeld door VENTURA DESIGN met de melding dat hun FLEVOBIRD toestemming gegeven had om achterom te gaan. ONVOORSTELBAAR. Pakket kapot (verpakking) en de tafel op heel veel plekken gescheurd. VENTURA kan voorlopig geen nieuwe leveren, dit zou ongeveer 3 weken gaan duren. Nou goed het is niet anders dan…..Op 28 Okt 2016 krijgen wij de melding dat de spullen binnen zijn en binnenkort geleverd gaan worden. Op 31 Okt krijgen wij een e-mail waarin FLEVOBIRD stelt dat zij komen leveren op 1Nov 2016 tussen 09.00 – 12.00 dit terwijl wij duidelijk hebben aangegeven dat dit ivm werk niet mogelijk was. VENTURA DESIGN wederom gebeld en uitgelegd, zij gaan contact opnemen met FLEVOBIRD om de tijden door te geven. Wat schets onze verbazing….van FLEVOBIRD krijgen wij de melsing dat ze toch maar tussen 09.00 – 12.00 komen leveren en dat ze geen andere mogelijkheid zien. We hebben de tafel maar geannuleerd en ons geld terug gevraagd en zijn reuze benieuwd hoelang dit weer gaat duren. Voor ons geen VENTURA DESIGN meer, en wij begrijpen niet dat koeriersbedrijf FLEVOBIRD nog bestaat.

Gewenste Oplossing:

Niet, nooit meer VENTURA DESIGN en raadt iedereen ook af hier te bestellen. Overigens ook bij hun andere 2 bedrijven (internet)

Bericht van Ventura Design‎

1 week geleden - Geachte heer/mevrouw Hodselmans, Jammer om te lezen dat uw bestelling niet naar volle tevredenheid is afgehandeld. We hebben er namelijk alles aan gedaan uw bestelling succesvol af te leveren. Elke klant ontvangt namelijk van ons per mail, minimaal een avond voor aflevering, het tijdstip van de aflevering in een tijdsblok van twee uur. Er is met u destijds overeengekomen om de salontafel op donderdag 13 oktober af te leveren tussen 13 – 15uur. Helaas was er op dat moment niemand aanwezig, ook werd er door het door u opgegeven telefoonnummer meerdere malen niet opgenomen. Omdat het voor u (ivm werk) moeilijk was om tijd vrij te maken voor de aflevering hebben wij, i.o.m. onze transporteur, besloten om het pakket bij u achter het huis onder een afdak te laten zetten. Op die manier hoefde u niet alsnog een keer tijd vrij te maken om het pakket in ontvangst te nemen. Later op de dag hebben we telefonisch contact met u gehad waarin u aan hebt gegeven dat de salontafel beschadigd was. Er was op dat moment een nieuwe partij salontafels onderweg, de eerste salontafel hiervan is vervolgens binnen 2,5 week naar u vertrokken. Op de dag van aflevering hebben wij telefonisch contact gehad dat u helaas de salontafel niet in ontvangst kon nemen maar dat dit alleen nog mogelijk is op werkdagen tussen 16 – 20uur. Vanwege de kwetsbaarheid van onze producten werken wij nauw samen met een gespecialiseerde meubelvervoerder en niet met een standaard pakketdienst. Het is voor onze vervoerder onmogelijk om een zending na 16uur af te levering in Zuid Limburg. Om die reden hebben we gezamenlijk besloten de order te annuleren. U mocht de beschadigde salontafel houden en onze transporteur nam de nieuwe salontafel weer mee retour. Vervolgens hebt u het volledige aankoopbedrag (incl. verzendkosten) binnen 10 werkdagen retour ontvangen. Voor de mislukte afleveringen hebben wij geen enkele kosten doorberekend of ingehouden. Naar ons idee hebben wij er alles aangedaan om u alsnog een nieuwe salontafel te leveren. Helaas is dat niet gelukt. Aangezien uw het volledige aankoopbedrag binnen 10 werkdagen retour hebt ontvangen gaan we er vanuit dat deze klacht verder naar tevredenheid is opgelost. Met vriendelijke groet, Ventura Design Nederland

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Ventura Design‎ in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ventura Design‎ een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ventura Design‎

Heeft op 02 december 2016 om 17:04 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Guttecoven