Klacht: Zaterdageditie Volkskrant niet bezorgd

op 17 oktober 2011 over Volkskrant in de categorie Kranten - Landelijk

Reeds jaren was ik geabonneerd op de Volkskrant. Enige maanden geleden werd opeens mijn zaterdagkrant niet meer bezorgd. Bezorgservice gebeld (stemcomputer): krant zou voor 15.00 nabezorgd worden. Maar dit gebeurde niet. Week daarop hetzelfde verhaal. Na enige tijd begon dit mij bijzonder te irriteren, daarna met een medewerker gebeld: mijn klacht zou als ernstige klacht geregistreerd worden; er zou extra aandacht aan gegeven worden en ik zou teruggebeld worden door klachtenmanagement. Volgende week exact hetzelfde. Weer met een medewerker laten doorverbinden, zelfde reactie. Na een aantal weken nog steeds geen zaterdageditie en ook niet het beloofde telefoontje van het klachtenmanagement. Weer gebeld: mijn ‘Ernstige klacht’ bleek pas 1,5 week later geregistreerd dan beloofd, en klachtenmanagement belt pas na 10 werkdagen. Uiteindelijk inderdaad door klachtenmanagement teruggebeld: Men zou binnenkort (!) contact opnemen met de bezorger om het probleem te bespreken. Ik vroeg of ik gecompenseerd kon worden voor alle keren dat ik geen krant gehad had: nee, dat kon niet, de enige mogelijkheid was dat mijn abonnement met een aantal dagen (de keren dat ik daadwerkelijk gemeld had geen krant te hebben gehad) verlengd werd. O, ja, en ik kreeg ook nog een aantal tegoedbonnen voor de zaterdagkrant voor het geval het nog eens zou voorkomen.. Ik meldde dat ik dit niet voldoende vond, en de afhandeling van mijn klacht ver beneden elke standaard, maar klachtenmanagement wou / kon niets meer doen. Daarop heb ik aangegeven dat ik op basis daarvan mijn abonnement op wilde zeggen. De gretigheid waarop daarop gereageerd werd verbijsterde me: hij zou dit onmiddellijk regelen, en hij wilde me ook nog wel een paar tegoedbonnen sturen. De bevestiging van mijn opzegging had ik een dag later in de mail en twee dagen later had ik vier tegoedbonnen voor de zaterdagkrant in de bus. Vier bonnen voor minstens 12 zaterdagkranten die niet bezorgd werden… Mijn verbazing werd nog groter toen ik vandaag een discussie op internet aantrof waaruit bleek dat meerdere Volkskrant abonnees exact dezelfde ervaring hebben gehad (http://pierrescolumn.punt.nl/index.php?r=1&id=431824&tbl_archief=)!!! De Volkskrant is klaarblijkelijk haar trouwe leden liever kwijt dan rijk???

Ik kan helaas niet tevreden zijn over een enkele oplossing die de Volkskrant mij voor het probleem heeft geboden.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Volkskrant in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Volkskrant een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Volkskrant

Heeft op 02 november 2011 om 11:44 geantwoord

Geachte heer Veenstra,

het spijt ons te vernemen dat u niet goed geholpen bent. Wij hebben uw klacht opgepakt. U zult z.s.m. gebeld worden.
(op z'n bureaucratisch wil zsm zeggen dat u vandaag of morgen wordt teruggebeld).

met hartelijke groet,
De Volkskrant

Alle klachten die gemeld zijn door jveenstra