Klacht: Youfone en bellen vanuit het buitenland

op 01 oktober 2011 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Melding: Medio augustus 2011 ging mijn nieuwe abbo bij Youfone in. Een maand later was ik voor tien dagen op Kreta. Op het vliegveld van Heraklion constateerde ik dat ik geen netwerk had. Bij andere providers krijg je altijd een sms-je met de melding welkom in…..Ook handmatig kon ik geen provider selecteren. Via een internet café kwam ik er achter dat Youfone in zijn voorwaarden heeft opgenomen dat tijdens de eerste vier maanden van een abonnement niet kan worden gebeld vanuit het buitenland. In een mail heb ik verzocht om onmiddellijke toegang tot een netwerk, zodat ik kon bellen en sms-sen met het thuisfront. Daarop werd gereageerd door Youfone met de mededeling dat ik na storting en ontvangst van een borg van € 200,- gedeblokkeerd zal worden. Zodra de eerste vier facturen zijn betaald krijg ik de borg teruggestort.
Ik heb me meermalen afgevraagd of ik nou gek ben of Youfone. Een dergelijke voorwaarde/opstelling is voor mij het toppunt van klant-onvriendelijk gedrag.

Gewenste oplossing

Wijziging van de voorwaarden

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 31 oktober 2011 om 12:35 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Pieter,

Het is belangrijk om de voorwaarden goed door te lezen voordat je een dienst afsluit. Door ons wordt duidelijk vermeld dat het bellen in het buitenland in de eerste drie maanden van het abonnement niet mogelijk is. Bij betaling van drie facturen wordt dit automatisch voor je geactiveerd. Indien je eerder wilt bellen in het buitenland dient er inderdaad een borg betaald te worden. Dit is ingesteld om fraude tegen te gaan en ter bescherming van onze klanten. In het buitenland kan je ongemerkt tegen enorm hoge kosten aanlopen. Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Team Youfone

Heeft op 31 oktober 2011 om 19:01 geantwoord

De voorwaarden heb ik globaal wel gelezen, maar ze zijn zo uitgebreid dat bijna geen mens die helemaal leest. Het argument voor deze voorwaarde is: het tegengaan van fraude en het beschermen van klanten tegen mogelijk enorm hoge kosten van bellen in het buitenland. Deze argumenten komen mij weinig valide voor. Ook na afloop van die drie maanden kunnen mensen frauderen en aanlopen tegen enorm hoge belkosten. Ik blijf er bij dat deze voorwaarde buitengewoon klant-onvriendelijk is. Als ik dat geweten had (goed gelezen had) had ik nooit bij Youfone een abonnement afgesloten. En dat zal voor veel meer mensen gelden.

Alle klachten die gemeld zijn door Pieter50