<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0"
    xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
    xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
    xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
    xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/"
    >
<channel>
    <title>KLACHT.nlWoongarant klantenservice &amp; klachten</title>
    <atom:link href="https://www.klacht.nl/woongarant/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
    <link>https://www.klacht.nl/woongarant/</link>
    <description>Uw klacht kunt u melden op klacht.nl</description>
    <lastBuildDate>Fri, 28 Oct 2022 08:41:26 +0000</lastBuildDate>
    <generator>https://wordpress.org/?v=7.1.2</generator>
    <language></language>
    <sy:updatePeriod>hourly</sy:updatePeriod>
    <sy:updateFrequency>1</sy:updateFrequency>
    <generator>https://wordpress.org/?v=7.1.2</generator>
    	<item>
	<title>Reisverzekering geeft geen geld terug bij overlijden vader</title>
	<link>https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/reisverzekering-geeft-geen-geld-terug-bij-overlijden-vader</link>
	<comments>https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/reisverzekering-geeft-geen-geld-terug-bij-overlijden-vader#comments</comments>
	<pubDate>Fri, 28 Oct 2022 08:41:26 +0000</pubDate>
	<dc:creator>MGoebbels</dc:creator>
	<guid isPermaLink="false">https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/reisverzekering-geeft-geen-geld-terug-bij-overlijden-vader</guid>
	<description><![CDATA[<p>Twee dagen voor ik op vakantie zou gaan is mijn vader overleden. Woongarant dekt deze schade niet. Terwijl mijn man wel zijn deel heeft teruggekregen bij Aegon.</p>]]></description>
	</item>
    	<item>
	<title>Lekkage met gevolgschade, 24 uurs service niet bereikbaar</title>
	<link>https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/lekkage-met-gevolgschade-24-uurs-service-niet-bereikbaar</link>
	<comments>https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/lekkage-met-gevolgschade-24-uurs-service-niet-bereikbaar#comments</comments>
	<pubDate>Wed, 25 Dec 2019 14:55:00 +0000</pubDate>
	<dc:creator>D8211</dc:creator>
	<guid isPermaLink="false">https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/lekkage-met-gevolgschade-24-uurs-service-niet-bereikbaar</guid>
	<description><![CDATA[<p>Lekkage met gevolgschade, 24 uurs service telefonisch niet bereikbaar! Vreemd en zeer vervelend!

Ook al is het kerst, 24 uur service is en blijft 24 uur service.

Inmiddels meer dan 15 minuten een overganstoon bij bellen naar 088-2323012.</p>]]></description>
	</item>
    	<item>
	<title>Aankondiging woonverz. / opstal verzekering wordt geroyeerd op 1/12/16</title>
	<link>https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/aankondiging-woonverz-opstal-verzekering-wordt-geroyeerd-op-11216</link>
	<comments>https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/aankondiging-woonverz-opstal-verzekering-wordt-geroyeerd-op-11216#comments</comments>
	<pubDate>Mon, 21 Nov 2016 16:13:22 +0000</pubDate>
	<dc:creator></dc:creator>
	<guid isPermaLink="false">https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/aankondiging-woonverz-opstal-verzekering-wordt-geroyeerd-op-11216</guid>
	<description><![CDATA[<p>Ik heb al sinds de aankoop van mijn woning in 2010 mijn opstal verz. lopen bij Woongarant. In 2014 ben ik naar het buitenland vertrokken en mijn appt. te huur gezet via een makelaarskantoor. 
Ik heb netjes Woongarant verwittigd over de wijzigingen. Momenteel woont er een huurder in mijn appt. die een student is. Zijn ouders staan garant mocht er iets gebeuren en daarnaast ontvangt hij ook studiefinanciering.  (De huur wordt altijd netjes betaald) 
Woongarant geeft nu aan dat het niet mogelijk is om mijn verz. voort te zetten omdat het verhuren aan studenten niet acceptabel is. Hierdoor gaan zij per 1/12/16 mijn dekking royeren. Woongarant geeft aan dat de acceptatierichtlijnen zijn gewijzigd / verscherpt, dat is prima, maar ik ben niet ingelicht over deze wijzigingen en ik vind het niet kunnen dat zij de richtlijnen aanpassen zonder mij in te lichten.</p>]]></description>
	</item>
    	<item>
	<title>Vochtplekken op muur vanwege lekkage en vochtige kruipruimte</title>
	<link>https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/vochtplekken-op-muur-vanwege-lekkage-en-vochtige-kruipruimte</link>
	<comments>https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/vochtplekken-op-muur-vanwege-lekkage-en-vochtige-kruipruimte#comments</comments>
	<pubDate>Tue, 20 Jan 2015 19:11:03 +0000</pubDate>
	<dc:creator></dc:creator>
	<guid isPermaLink="false">https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/vochtplekken-op-muur-vanwege-lekkage-en-vochtige-kruipruimte</guid>
	<description><![CDATA[<p>Behoorlijk grote vochtplekken op de muur ontdekt en aan de voorkant van het huis zakte we bijna door onze vloer vanwege rotte ondervloer. 1x hard springen en zou in de kruipruimte staan. Bouwbedrijf gebeld om te repareren dus PVC vloer eruit en rotte stuk weggehaald, bleek er toch meer aan de hand te zijn. Voorgevel dij de fundering was/is zeiknat alsmede de fundering over de lengte van de woonkamer. Er zou ergens een grote lekkage moeten zijn maar toto nu toe alleen scheurtje in PVC pijp door verzakking. 
Woongarant gooit het op achterstallig onderhoud. Lekker makkelijk geld verdienen dus. Alsof ik elke maand al mijn afvoerpijpen ga controleren en elke 2 jaar ga vervangen om achterstallig onderhoud te voorkomen.</p>]]></description>
	</item>
    	<item>
	<title>Geen respons meer op lekkagevergoeding</title>
	<link>https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/geen-respons-meer-op-lekkagevergoeding</link>
	<comments>https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/geen-respons-meer-op-lekkagevergoeding#comments</comments>
	<pubDate>Mon, 20 Oct 2014 18:57:41 +0000</pubDate>
	<dc:creator></dc:creator>
	<guid isPermaLink="false">https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/geen-respons-meer-op-lekkagevergoeding</guid>
	<description><![CDATA[<p>Medio oktober vorig jaar geleden ontdekte ik in het toilet bovenin de hoek een schimmelplek....heb eenstukje weggebikt, de plek bleek groter en ook vochtig, daarnaast kwam er ook water uit het plafond in de naastgelgen meterkast; lekkage dus, maar waar vandaan, vanuit de badkamer leek het meest logisch. 
Woongarant gebeld voor aanvraag schadeformulieren.Er is me verteld dat de gevolgschade vergoedt zou worden. 
Daarna een loodgieter laten komen; de boel moest open om te kijken waar het vandaan kwam.  Alvorens eerst weer gebeld met woongarant. Zij besloten een expert te sturen.  Het hele proces duurde lang en vooralsnog besloot ik niet de loodgieter aan het werk te laten gaan. 
Op 19 november 2013 kreeg ik een brief woongarant die naar aanleiding van het rapport van A-one experts (die in zijn rapport schreef dat het lag aan achterstallig onderhoud van voegen in de badkamer en scheuren) besloot geen geld uit te keren. 
In december 2013 is de loodgieter aan de slag gegaan. Onvermijdelijk dat de vloer in de badkamer eruit moest, evenals het tegelwerk om te zien waar de lekkage vandaag kwam en de schade te herstellen.

Er bleek iets anders aan de hand te zijn dan achterstallig onderhoud en daarom schreef ik  op 16 december 2013 deze e-mail aan Woongarant:

"L.S.

In uw brief van 19 november j.l. waarin u schrijft niet tot vergoeding van de schade over te gaan ga ik in bezwaar. Hierover heb ik telefonisch contact gehad met uw werknemer, Wendy Kaandorp, op donderdag 12 december j.l.. Graag zou ik zien dat de beslissing wordt herzien.

De waterschade die ik ondervang in het toilet komt wel degelijk van een kapotte leiding; dit is gebleken na het openbreken van de vloer in de badkamer.

Mevrouw Kaandorp heeft daarom contact opgenomen met Wendy van A-one. Hoewel ik gevraagd heb om opnieuw een expert langs te sturen is besloten dit niet te doen vanwege de kosten die dit met zich meebrengt voor Woongarant. 

Er is mij gevraagd een bezwaar in te dienen alsmede foto’s en een rapport van de loodgieter die de reparatiewerkzaamheden uitvoert in mijn huis. Mochten er dan toch vragen zijn zal er mogelijk wel een expert van A-one gestuurd worden. 

Ik heb mevrouw Kaandorp uitgelegd dat het niet een houdbare situatie is voor een gezin van 5 personen om de vloer open te houden en geen gebruik te kunnen maken van de badkamer tot er eventueel besloten wordt om alsnog een expert langs te sturen. Zeker gezien de feestdagen zou dit betekenen dat wij voorlopig gedwongen worden om elders te douchen. Mevrouw Kaandorp heeft mij gezegd begrip te hebben voor de situatie en begrijpt dat wij hier niet op kunnen wachten. Daarom zal de loodgieter zijn werkzaamheden voortzetten.


Wachtend op een positief antwoord, 

met vriendelijke groet"

Hierbij als bijlage 
- rapport loodgieter, de heer F. Gijsbertsen
- foto's badkamer: foto 1: open vloer; foto 2: rotte vloerdelen; foto 3: opening vloer naar toilet; foto 4: waterkoppeling

Er is mij ook gevraagd deze mail naar A-one experts te sturen maar deze werd keer op keer teruggestuurd alszijnde "error", hier heb ik woongarant van op de hoogte gesteld.
 
Na een aantal weken in de verbouwing te hebben gezeten niets vernomen van mijn bezwaar.
Uiteindelijk, op 15 april 2014 weer een mail gestuurd naar zowel Woongarant als A-one experts, met daarbij een kopie van mijn eerder mail van 16 december 2013:
 
" L.S.

 Uiterst vervelend dat ik ot op heden nog geen reactie vernomen heb van u.
Ik vraag dan ook om dit alsnog zo snel mogelijk te doen.

 Met vriendelijke groet"

De reden dat ik hier niet eerder mee aan de slag ben gegaan is vanwege een persoonlijke situatie waarin ik verkeerde, energie om achter bovenstaande aan te gaan had ik niet. </p>]]></description>
	</item>
    	<item>
	<title>lekkage: valse informatie en geen uitkering</title>
	<link>https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/lekkage-valse-informatie-en-geen-uitkering</link>
	<comments>https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/lekkage-valse-informatie-en-geen-uitkering#comments</comments>
	<pubDate>Mon, 23 Dec 2013 12:34:45 +0000</pubDate>
	<dc:creator></dc:creator>
	<guid isPermaLink="false">https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/lekkage-valse-informatie-en-geen-uitkering</guid>
	<description><![CDATA[<p>Op 18 oktober ontdekte wij dat er lekkage was in de keuken.
Toen ik mijn verzekeringspapieren opzocht stond erin dat ik alle informatie m.b.t. de verzekering kon vinden op de website.Toen ik op de website kwam bleek het een en ander veranderd te zijn en kon ik de informatie over een lekkage niet terug vinden.Ik heb gelijk gebeld naar woongarant schade telefoon en kreeg mevrouw Kaandorp aan de lijn die mij inderdaad kon vertellen dat de website veranderd was, dit was alleen niet door gecommuniceerd.Ik vertelde haar dat ik lekkage had en vroeg haar of zij kon kijken hoe ik hiervoor verzekerd was.Nadat mevrouw Kaandorp dit na heeft gevraagd aan een meerdere krijg ik het antwoord van haar ''u bent tot aan 10.000 euro hiervoor verzekerd, u moet alleen wel zelf de materialen van de nieuwe leiding betalen.'' Ik was blij verrast met het nieuws en vroeg haar of zelfs de voorrijkosten en de kosten van de monteurs vergoed zouden worden waarop zij het opnieuw ging na vragen en terug kwam met het antwoord ''ja mevrouw u mag de rekeningen naar ons opsturen en wij regelen alles, zelfs het opzoeken van de lekkage wordt vergoed''.Ze bood mij ook aan om een loodgieters bedrijf te bellen waarmee woongarant samenwerkte, omdat het vrijdagmiddag was kon zij dit bedrijf niet meer bereiken en hadden we afgesproken dat ik zelf een bedrijf benaderde en dat ik de rekening alsnog mocht opsturen.Ook stuurde mevrouw Kaandorp mij de schadeformulieren op die ik in moest vullen en opsturen. 
Op 27 oktober 2013 heb ik alle papieren per email teruggestuurd samen met een aantal foto's van de lekkage en de offerte van de loodgieter.Op 31 oktober komt de rekening van de loodgieter binnen en ook deze heb ik gelijk per email toegestuurd.
Ongeveer een week later nadat ik niets vernomen had van woongarant heb ik zelf gebeld om te vragen of zij alle benodigde papieren binnen hadden gekregen en of zij mij konden vertellen of de rekening naar de loodgieter al overgemaakt was, een mevrouw die ik aan de lijn kreeg vertelde mij dat het heel druk was en dat mijn dossier bij een externe partij in behandeling was en dat ik de rekening zelf over moest maken en dat woongarant het geld van de rekening naar mij zou storten.
Op 15 november krijg ik een brief thuis gestuurd met daarin  geschreven dat ik niets vergoed zal krijgen. Dit vond ik uiteraard heel raar vooral nadat mij is verteld dat ik alles vergoed zou krijgen.Ik heb gelijk woongarant gebeld en zij bleken niets van de brief af te weten en vroegen mij de brief toe te mailen aangezien er ook geen brief in mijn dossier zat, hier heb ik mevrouw Wit over gesproken.
op 26 november krijg ik een email van woongarant met daarin geschreven dat ik niets vergoed krijg maar misschien 177 euro van de 523 euro die ik betaald heb terug kan vragen als vergoeding bij mijn opstalverzekering en dat ik het daar maar moet proberen. Ik was het hier niet mee eens en heb mevrouw Wit gelijk gebeld na aanleiding van de email. Nadat ik mevrouw Wit nogmaals alles heb uitgelegd en ook dat ik niet heel blij was met de verkeerde informatie die ik vanaf dag 1 ontvangen had,mevrouw de Wit kon zich dit nog wel herinneren want mevrouw Kaandorp had haar vragen gesteld hierover die desbetreffende dag, vroeg zij mij nogmaals alles met spoed op te sturen (alle papieren,foto's,offerte,het bedrag wat mij is verteld wat ik terug zou krijgen) zodat het nogmaals herzien kon worden. Het is nu 4 weken later en 4 telefoontjes later maar tot op heden heb ik nog niets gehoord. Of mevrouw Wit is in bespreking of ik krijg iemand aan de lijn die mij  verteld dat ik het maar met de mail van 26 november moet doen en niets krijg vergoed. 
Ik ben al met al op het moment niet heel erg blij met deze verzekering en ook niet met de informatie wat zij verstrekken. Als dit niet opgelost word zal ik overstappen naar een andere verzekering.</p>]]></description>
	</item>
    	<item>
	<title>lekkage toilet reservoir in badkamer</title>
	<link>https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/lekkage-toilet-reservoir-in-badkamer</link>
	<comments>https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/lekkage-toilet-reservoir-in-badkamer#comments</comments>
	<pubDate>Mon, 02 Apr 2012 21:23:15 +0000</pubDate>
	<dc:creator></dc:creator>
	<guid isPermaLink="false">https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/lekkage-toilet-reservoir-in-badkamer</guid>
	<description><![CDATA[<p>begin maart ontdekte ik een vochtplek op het plafond in de woonkamer , na contact te hebben gehad met woongarant heb ik schade formulieren opgestuurd gekregen, toen ik hier na een aantal dagen nog niets van had gehoord ben ik gaan bellen met de vraag hoe te handelen in de deze situatie. Hierop heb ik zeer tegenstrijdige antwoorden gekregen eerst expert dan loodgieter wat wel niet vergoed . Ik heb uiteindelijk een loodgieter bedrijf gebeld deze constateerde dat of de badkamer of het plafondopen gebroken diende te worden om duidelijk te krijgen waar het water van afkomstig was. ik heb hierop direct weer woongarant gebeld(13 mrt) deze meldde dat ze eenschade expert wilden inzetten. ik had ondertussen een afspraak met de loodgieter voor het breken op 21 mrt en meerder malen contact gezocht met woongarant om dit te melden zowel telefonisch als per mail.

nadat ik niets meer heb vernomen van woongarant hebben ze langs het plafond in de woonkamer de lekkage op gespoort deze was afkomstig van het inbouw reservoir van de toilet.dit wasop 21 mrt. inmiddels is het 27 maart , als wij zelf bellen word er verteld dat de schade expert zelf zijn planning maakt en het schade expert bedrijf dus niet kan zeggen wanneer deze gaat bellen voor een afspraak.Uiteindelijk is er op 2 april eindelijk na weer bellen van onzer zijde contact geweest met de expert, in dit gesprek vertelde hij dat de eerst mogelijke datum 13 april is .

dit is ruim 3.5 weken wachten op een schade expert.ik heb meerdere data's genoemd waarop ik of mijn partner in de mogelijkheid is verlof op te nemen omde expert te ontvangen maar deze pasten allen niet in zijn route ..??

op 23 maart is er nadat ik weer zelf moest bellen 1 datum voorgesteld om de expertise te doen, deze was helaas niet mogelijk voor ons en promt krijgen wij de navolgende dagen dit ook elke keer weer voor de voeten gegooid als wij zelf werderom moeten bellen wanneer de expert langs komt.</p>]]></description>
	</item>
    	<item>
	<title>bva is een slechte tussenpersoon</title>
	<link>https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/bva-is-een-slechte-tussenpersoon</link>
	<comments>https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/bva-is-een-slechte-tussenpersoon#comments</comments>
	<pubDate>Tue, 14 Feb 2012 20:55:03 +0000</pubDate>
	<dc:creator></dc:creator>
	<guid isPermaLink="false">https://www.klacht.nl/woongarant/klacht/bva-is-een-slechte-tussenpersoon</guid>
	<description><![CDATA[<p>heb hoekbank gekocht via bva en maten kloppen niet met wat er aan geboden wordt op bva.heb diverse malen kontakt met de afdeling klachten gehad,eerst krijg ik tjerk aan de telefoon en krijgt de vervoerder de schuld,maar die kon er niets aan doen want die kijken of alles heel is en uit hoeveel delen een kavel bestaat en hoeven niet de maten te kontroleren dus geen blaam aan vervoeder leko die ook tjerk zijn werkwijze konden.vervolgens bel ik diezelfde dag terug met tjerk,maar meneer wist nergens van en had de klacht niet in behandeling,volgende dag weer gebeld en kreeg toen joce hagebeuk aan de telefoon,zeer vriendelijk hoor,ik moest even de maten meten en een foto door mailen van het opmeten,dat heb ik weer doorgemaild,en volgende dag weer terug gebeld,joce nam toevallig de telefoon op en zat nu niet op haar plaats en kon dus niets voor me doen en de dag daarna was ze vrij  maar ze zou de foto's door sturen naar de verkoper,en ja inderdaad de maten waren niet goed vertelde joce me nog.Twee dagen later heb ik weer gebeld of er al antwoord was,nog niet zij ze en diezelfde dag kreeg ik toch nog een mailtje van haar dat ik verkeerd gemeten had en niet zij; en dat ze niets meer voor me kunnen doen.Weer de volgende dag gebeld met haar en verteld dat de bank nog steeds niet langer was geworden,dat is vervelend zei ze nog en ga de verkoper nogmaals voor u bellen.Volgende dag kreeg ik weer een mailtje dat ik het toch verkeerd had gemeten en dat ze niets meer voor me wilden doen.Maarja ik heb uiteraard weer gebeld maar ze was ergens anders mee bezig en kreeg nu haar colega TJERK die toch van niks wist,maar hij wist precies waar het over ging,ik had maar naar de kijkdag moeten komen,want je gaat toch niks via een foto kopen zo stelde hij,dus ze hebben er anderhalve week over gedaan om te zeggen dat de foto's en maten en alles wat er bij de bva op de site word aangeboden mischien wel helemaal niet klopt en dat is niet de schuld van bva of verkoper maar van de koper,dus met andere woorden TJERK bva en verkopers zijn niet te vertrouwen met wat ze je aan bieden want als je niet gaat kijken is het je eigen probleem en niet dat van hun, ook al ben je gewoon een vooraf betalende klant TJERK,die je gewoon netjes behoort te behandelen.Al met al heb ik nu een mooie bank die nog steeds te klein is maar bva zegt gewoon je zal de bank wel niet mooi vinden,wat grote onzin is als ze mij gewoon de bank leveren die ik gekocht had was ik zeer tevreden geweest bva,ik heb meerderen spullen gekocht bij bva maar dit waren ook de laatste,mede dank zij TJERK,heb de bank nog diverse malen opgemeten met andere personen zodat ik het toch echt via hun schema gemeten heb maar de bank is toch ook via hun schema nog steeds te kort.De bank komt niet van woongarant maar van woonmeubilair te emmen,en als ik die opzoek op google kom ik bij iets anders uit.hieronder moet ik een mening geven over woongarant maar ik heb hem wel bij bva gekocht.</p>]]></description>
	</item>
    </channel>
</rss>
