Klacht: Product is beschadigd

op 05 juli 2011 over Woondock in de categorie Meubelwinkels

Op 14 april heb ik bij bovengenoemde winkel een 2,5 zitsbank, de Sofa Bump gekocht. Deze zou een levertijd hebben van 3a 4 weken, dit werd uiteindelijk, nadat ik zelf een aantal keer heb moeten bellen, pas 17juni. Een lange levertijd kan natuurlijk voorkomen. Vooral met meubels zie je dit vaker. Wel vervelend dat ik uiteindelijk zelf heb moet bellen om erachter te komen dat mijn bank binnen was! Op vrijdag 17 juni heb ik de bank opgehaald. Deze is transportklaar gereedgemaakt door Woondock, ik heb hier ook een handtekening voor gezet. De verpakking was er bij thuiskomst makkelijk af te halen, het verwijderen van de tape was voldoende. Na het uitpakken blijkt er echter aan de achterkant van de bank een duidelijke scheur in de bekleding te zitten. Ik heb op 18 juni direct telefonisch contact met Woondock gehad, zij gaven aan dat ik een email inclusief foto’s van de scheur en bon moest sturen. Dit heb ik direct gedaan. Op 23juni kreeg ik een email terug met daarin de melding dat het niet te bewijzen is hoe de scheur is ontstaan, waardoor zij niets kunnen betekenen. Hierop heb ik contact gezocht met het Juridisch loket, zij zeggen dat ik in mijn recht sta volgens artikel 7:17 BW, het conformiteitsbeginsel. Er is hier sprake van een omgekeerde bewijslast. Zij moeten juist aantonen dat ik de scheur heb veroorzaakt. Na dit contact heb ik een aangetekende brief verzonden met daarin de strekking uit de vorige alinea. Hier kreeg ik per email wederom een negatief antwoordop. In beginsel ging het mij helemaal niet om een nieuwe bank, het gaat mij nu echt om het onrecht. Ik ben te allen tijde netjes gebleven, heb deze organisatie slechts gevraagd om een passende oplossing, ook omdat de levertijd ruim 2x zo lang is gebleken. Een reparatie of een bepaalde korting was voor mij prima geweest. Ik vind het ongehoord dat deze organisatie mij niet verder wil helpen. Ik wil nu het liefste ook dat de hele koop wordt ontbonden, ik ben helemaal klaar met deze organisatie.

Alle klachten die gemeld zijn door dririhena