Klacht: Teleurstellende Ervaring en Gebrek aan Verantwoordelijkheid

Brandmail op 23 mei 2024 over Woningkeur in de categorie Adviesbureau, Adviezen

Wij hebben helaas een zeer negatieve ervaring gehad met Woningkeur. Dit bedrijf heeft de bouwkeuring van onze koopwoning uitgevoerd, maar de kwaliteit van hun werk liet ernstig te wensen over. Twee maanden na de overdracht kregen wij te maken met een flinke lekkage op zolder bij de dakkapel.

In het keuringsrapport stond dat het dak van de dakkapel in goede staat verkeerde, maar dit bleek absoluut niet het geval. Het meest verontrustende is dat de keurder niet eens het dak op is geweest. Toen we hen hiervan op de hoogte brachten en een tweede bezoek aanvroegen, is de keurder wéér niet het dak op geweest om de situatie grondig te inspecteren.

Daarnaast hebben we meerdere malen per email beloftes gekregen die niet zijn waargemaakt, zoals het versturen van een reactie voor een bepaalde datum. Deze beloften werden keer op keer verbroken, wat de stress en frustratie alleen maar verergerde tijdens deze toch al moeilijke periode.

Wat ook zeer onprofessioneel was, is dat de hoofdinspecteur de situatie op afstand heeft beoordeeld en nooit zelf op locatie is geweest om met eigen ogen te bekijken hoe de situatie daadwerkelijk was. Wij moesten vanuit onszelf beelden sturen zodat hij op afstand een inschatting kon maken. Dit gebrek aan directe inspectie getuigt van een gebrek aan zorgvuldigheid en professionaliteit.

Wij hebben een aansprakelijkheidsclaim ingediend vanwege deze nalatigheid, maar Woningkeur weigert deze te erkennen en te voldoen. Hun gebrek aan verantwoordelijkheid en zorgvuldigheid heeft ons onnodige financiële kosten bezorgd. Als wij een nauwkeurig en transparant rapport hadden ontvangen, hadden wij deze kosten kunnen voorzien en meenemen in onze begroting.

Kortom, wij raden Woningkeur ten zeerste af. Hun werkwijze is slordig en hun klantgerichtheid laat sterk te wensen over. Dit bedrijf heeft ons zwaar teleurgesteld en wij hopen dat anderen deze ervaring bespaard blijft.

Als Woningkeur ons het gehele bedrag van de reparatie vergoed

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Woningkeur

Reactie van de melder van de klacht Brandmail

4 weken geleden - Zeer slecht. Wederom geven ze aan niet open te staan voor een oplossing waardoor wij nu in z'n geheel moeten opdragen voor de financiële gevolgen daarvan.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Woningkeur nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Brandmail