Klacht: Witteboordencriminaliteit

op 12 februari 2018 over GGN Mastering Credit in de categorie Incassobureaus

Mijn klacht heb ik gegoogled. Tot mijn verbazing zie ik dat het internet volstaat van mensen die hetzelfde probleem ervaren met GGN.
In mijn geval is er jaren geleden(4 jaar om precies te zijn) een schuld ontstaan die door GGN, zonder mij hierover op de hoogte te brengen, werd overgenomen. Afijn deze schuld is met behoorlijk wat moeite destijds alsnog afgelost bij het GGN. In de tussen tijd heb ik verder geen enkele brief meer ontvangen van het GGN. Daarnaast is er op geen enkele manier gepoogd contact met mij op te nemen. Tot een dag of 3 geleden ik van hen een brief op de deurmat kreeg. Kennelijk krijg ik nu bezoek van een deurwaarder die mij spulletjes wil gaan verkopen. Zo geschrokken als ik was heb ik direct contact opgenomen met het GGN. Zonder enig succes. Tot twee maal toe een vrouwelijke medewerkster aan de lijn gekregen waarvoor het erg moeilijk bleek om tot een fatsoenlijk gesprek te komen. De dames gaven mij aan dat het ging om een oude vordering van om en nabij 4 jaar geleden. De dames konden ook bevestigen dat ik een bedrag betaald had en dat er helaas nog wel andere (verborgen) kosten open lagen en deze waren met de tijd gestegen. Een fatsoenlijk antwoord op de simpele vraag waarom ik hier 4 jaar later mee word geconfronteerd was erg moeilijk te formuleren voor de dames en hierdoor raakte beide hoorbaar gefrustreerd.
Mijn vraag dan ook aan de samenleving op het moment is dan ook of een bedrijf als het GGN past in onze moderne participatie maatschappij. Als dit soort bedrijven hun zaken op deze manier blijven vervolgen is het erg moeilijk voor een deel van de maatschappij om te kunnen participeren aangezien er een geld lustig bedrijf op de loer licht om eventuele fouten uit het verleden compleet in de toekomst uit te melken.
Hierdoor kunnen studenten zoals ik flink in de problemen raken wat gevolgen heeft voor de studie en dit heeft dan ook een gevolg voor de rest van de samenleving aangezien er in mensen zoals ik wordt geïnvesteerd zodat wij onze samenleving in de toekomst iets moois kunnen bieden en de economie en het sociale welzijn draaiende kunnen houden. Dit wordt nu door bedrijven zoals het GGN verstiert en het enge hiervan is dat het ook nog is dat dit de realiteit is van hun bedrijfsvoering en visie. Erg jammer, ik kan niet begrijpen dat dit soort hufterige bedrijven een plek hebben in deze maatschappij. Afpersing is illegaal dit zou ook voor zulke bedrijven moeten gelden.

Stop met het afpersen van de Nederlandse jeugd. Mensen met problemen meer problemen brengen is niet zoals het hoort. Bedrijven zoals het GGN zouden moeten worden opgedoekt. Het is niet juist om met zulke tactieken mensen geld afhandig te maken. Ik zou tevreden zijn op het moment dat bedrijven zoals het GGN een wijziging doorvoeren in hun aanpak en beleid. De politiek zou zich hier flink om moeten roeren helaas gebeurt dit niet daar riekt het noch meer naar witteboordencriminaliteit.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar GGN Mastering Credit over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door GGN Mastering Credit in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat GGN Mastering Credit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

GGN Mastering Credit

Heeft op 13 februari 2018 om 13:43 geantwoord

Geachte heer en/of mevrouw,
Wij hebben uw klacht op klacht.nl vandaag behandeld. Er is een inhoudelijke reactie per e-mail naar u toegestuurd. In verband met de Wet Bescherming Persoonsgegevens mogen wij geen inhoudelijke informatie op deze website plaatsen. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
GGN mastering credit

Alle klachten die gemeld zijn door Afgeperst