Klacht: bezoekregeling pleegdochter

op 26 januari 2020 over William Schrikker Stichting in de categorie Zorginstellingen

Zeven jaar lang heb ik fulltime voor mijn pleegdochter gezorgd als 1 van mijn biologische kinderen. We hadden de eerste 5 jaar een geweldige voogd, van de WST, die ons als voorbeeld pleeggezin zag en waarmee we een warme band hadden. Elke 6 weken kwam ze op bezoek om te kijken hoe het met ons als gezin ging. Door de beperkingen van onze pleegdochter, is ze toen ze 7 was, met veel pijn en verdriet naar een gezinshuis gegaan, omdat het niet meer haalbaar was binnen een gewone gezinssituatie. We hadden inmiddels een andere voogd van de WST, die nauwelijks betrokken was, een gemis in tijden van crisis, toen de problematiek door beperkingen zwaar op ons gezin drukten.Inmiddels is mijn pleegdochter 13 en is er nog steeds een warme liefdevolle moeder-dochterrelatie en wil ze heel graag bij me zijn. Ik heb echter een beperkte bezoekregeling gekregen en wordt beschouwd als een lastige niet adequate moeder. Ik zelf werk ook in de jeugdhulpverlening en heb SPH gedaan, wat de motivatie was een pleegoudersgezin te worden. Ik mag haar 1 keer in de 6 weken zien, terwijl mijn pleegdochter me vaker wil zien. Ze mag niet op verjaardagen komen, feestdagen en als ik of zij ziek is of op vakantie, zien we elkaar maanden niet. Naar haar of mij wordt niet geluisterd, terwijl haar pleegvader en familie haar zo vaak mogen zien als ze willen. Logeren, verjaardagen,vakantie enz. De enige verklaring is, dat de gezinsouders me als een bedreiging zien, omdat zij niet dat hebben met haar wat ik wel heb. Zij zijn alleen maar van regels en structuur, maar zonder wamte of binding. De voogd slikt alles van hun als zoete koek en staat volledig achter hun en ik sta totaal machteloos. Van de zomer heb ik, zonder dat mijn pleegdochter het wist, een geluidsopname gemaakt, waarin ze helder verteld wat zij graag wil. Me vaker zien. Ik heb dit naar de voogd toegestuurd,maar ze wil geen milimeter afwijken en praat dan over het belang van mijn pleegdochter. Ik ben ten slotte ten einde raad, door al deze onrechtvaardigheid en ongelijke behandeling.

Ik maar vooral ook mijn pleegdochter willen een bezoekregeling waarin we elkaar vakerlanger kunnen zien en in tijden van verjaardagen, feestdagen, ziekte of vakantie kunnen we uitwijken naar tijden buiten de bezoekregeling.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar William Schrikker Stichting over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door William Schrikker Stichting in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat William Schrikker Stichting een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

William Schrikker Stichting

Heeft op 07 februari 2020 om 14:23 geantwoord

Hartelijk dank voor dit signaal dat u op 26 januari 2020 heeft verzonden. Wij nemen uw melding uiteraard serieus en verzoeken u uw klacht te richten aan klachten@wsg.nu. Na ontvangst hiervan nemen wij uw klacht in behandeling. Op korte termijn nemen wij contact met u op om met u in gesprek te gaan.

Met dank en met vriendelijke groet, William Schrikker Stichting

Alle klachten die gemeld zijn door MarlouVerwaijen