Klacht: Wil je financiële problemen? Moet je vooral naar NCOI gaan.

op 24 juni 2016 over NCOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Helaas ENORME slechte ervaringen met NCOI gehad met betrekking tot de studie HBO Fysiotherapie.
In de tijd dat ik begonnen ben met de studie was de studie bij NCOI nog niet geaccrediteerd. Meerdere malen uiteraard navraag erover gedaan en steeds een uitstel.
Zelfs de instructeurs hadden hierover nog geen extra info of überhaupt informatie hierover.
Aangezien de studie zelf per jaar belachelijk duur is, voor notabene 1 enkele dag een bijeenkomst, wat boekjes en verder rest via de website van NCOI.
Daarnaast had ik al 1 jaar op de Fontys deze studie mogen genieten, gekeken naar de kennis en de informatie die men kreeg tijdens de lessen in combinatie met de examens was dit niet op elkaar ingestemd.
Uiteindelijk de keuze gemaakt om te stoppen met deze studie aangezien hij toch niet geaccrediteerd zou worden/zijn, enorme financiële problemen gekregen. NCOI mag dan wel de grootste opleider van Nederland zijn, maar ik adviseer niemand om hier mee te beginnen. Natuurlijk heb je een hoop succesverhalen, maar als er uiteindelijk een Incasso bureau naar je toe komt….
Aangezien NCOI een studie aanbieden die niet aan de accreditatie voorwaarden voldoet, en het maar tijden duurt tot dit geregeld wordt en er persoonlijk het gevoel erbij krijg dat het allemaal niet waard is. Ongeveer 6500,- Euro mogen betalen voor slechts 1 jaar, en mocht je de keuze maken (ook al zijn er algemene voorwaarden) vind ik belachelijk duur voor iets wat totaal niet goed wordt aangeboden. Daarnaast ook zware financiële problemen mag ondervinden.
Tevens had ik me duidelijk uitgeschreven, echter kreeg ik een half jaar cq jaar naar dato nog STEEDS een e-mail om me in te schrijven voor een volgende course.

Ik wil simpel weg mijn geld terug.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar NCOI over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door NCOI in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Sindre van der Heijden

1 jaar geleden - Geplaatst op 24 juni, en nog steeds geen enkele juiste reactie vanuit NCOI. Het enige wat er besproken is dat mijn klacht onjuist is of wat dan ook. Mensen doe niet zo crimineel en zorg ervoor dat ik mijn geld terug krijg. Want dit is echt TE slecht voor woorden. Hoe groter het bedrijf hoe slechter het wordt met de afhandeling. Ik wil mijn geld terug zoals ik het hier boven heb geschreven.

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NCOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NCOI

Heeft op 02 februari 2017 om 12:25 geantwoord

NCOI heeft diverse malen telefonisch contact gezocht met de student inzake de klacht. Het laatste verzoek tot contact om de voortgang te bespreken betreft 10 oktober 2016 jl. NCOI heeft hier vooralsnog niets meer op mogen vernemen. Bij vragen of opmerkingen over de klacht zijn wij telefonisch bereikbaar.

NCOI Opleidingen

Alle klachten die gemeld zijn door Sindre van der Heijden