Klacht: Wel status bezorgd maar niet afgeleverd

op 05 oktober 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Betreft bestelling bij onderdelenhuis.nl op 27 september 2017
Zij bieden naast aflevering via DHL op (huis)adres ook afhaalpunten aan tegen gereduceerd tarief. Dat komt mij dubbel goed uit want nu had ik alle vrijheid om weg te gaan en toch de zekerheid dat ik mijn pakket vandaag 28 september 2017 in huis zou hebben.
Het door mij opgegeven afhaalpunt betreft de Europart-vestiging in Almere Buiten. Via de track & trace code wordt bevestigd dat het pakket 11.41 uur is bezorgd bij Europart en dat hiervoor door Europart is getekend.
Aangekomen bij Europart blijkt het pakket niet bekend te zijn. De beheerder aldaar laat op een tablet alle pakketten met bijbehorende klantnamen zien die die ochtend zijn bezorgd en daar staat mijn pakket niet bij. “Gebeurt vaker zegt hij….Probeer het morgen nog eens”.
Ik ben vanmiddag toch nog terug gegaan naar Europart. Ik kom daar vaker en heb goede ervaringen met de winkel(eigenaar). Ik laat hem de details van de track & trace op mijn mobiel zien en maak hem attent op het feit dat er staat dat door Europart is getekend, dus feitelijk door hem. Ik dacht dat hem dat toch niet onberoerd zou laten want dat betekent toch dat de DHL-bezorger slordig omspringt met z’n administratie op verantwoordelijkheid van de Europartwinkelier. Maar het enige dat hij zegt is “ík heb het niet gekregen dus ik kan niets voor je doen”. Valt me toch tegen. En natuurlijk dat ongelooflijke gevoel van machteloosheid. OK, de wereld vergaat niet maar ik kan me mateloos ergeren aan prutsers en mijn verdenking gaat uit naar de bezorger van DHL. De man van Europart verdedigt zijn gelijk door zijn eigen spansysteem van ontvangen pakketjes. Ik geloof hem en dat betekent dat DHL onterecht een bericht verstuurd dat het pakket is bezorgd. Ik heb er geen enkele controle meer over. Het pakket is vooraf betaald. Onderdelenhuis.nl reageert (tot op heden) ook niet op mijn klacht dus daar heb ik ook weinig vertrouwen in.
Enige wat ik kan doen is Europart dagelijks bellen in de hoop dat het pakket alsnog bij hen is afgeleverd.

Gewenste Oplossing:

Ik ben pas tevreden wanneer ik het pakket heb ontvangen maar tevens opheldering van DHL krijg hoe dit mogelijk is. Zonder aannemelijke verklaring is het hele systeem van track & race alsmede tekenen voor ontvangst waardeloos.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

3 weken geleden - Beste meneer Swaalf, Bedankt voor uw bericht. Helaas kan ik met uw adresgegevens de zending van onderdelenhuis.nl niet traceren in ons systeem. Kunt u mij wellicht de traceercode van deze zending toesturen zodat ik kan nakijken welke status de zending heeft op dit moment en u naar aanleiding hiervan kan adviseren over welke volgende stap er genomen kan worden. Alvast bedankt voor de aanullende gegevens. Met vriendelijke groet, Janneke DHL Klantenservice Webcare

Reactie van de melder van de klacht Kees Swaalf

2 weken geleden - Vrijdagochtend 29-9 jl. 11.10 uur ontving ik een bericht van DHL Parcelshop: "Onze bezorger heeft je pakket(ten) bezorgd bij jouw DHL Parcelshop: - zending van ONDERDELEN met nr. 3SDNW0000166848 Pakket ophalen: Haal je pakket(ten) binnen 7 dagen op bij jouw DHL Parcelshop: Europart" Ik heb het inderdaad die middag op kunnen halen! Ik meen mij achteraf te herinneren dat tijdens de bestelprocedure ergens was aangegeven dat ik een email zou krijgen zodra het pakket kon worden afgehaald. Alhoewel ik de opmerking niet terug heb kunnen vinden klopt dat wel met de laatste email. Rest mij de vraag welk doel de eerste 'track & trace'-info dan had behalve onbetrouwbare en misleidende informatie verstrekken.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 05 oktober 2017 om 13:55 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Kees Swaalf