Klacht: Weigert ontvangstbewijs terugzending.

op 12 mei 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Bij het DHL Parcel servicepunt CIGO De Ketelaar in Schiedam weigerde men mij een ontvangstbewijs te verstrekken van een aangeboden retour zending. De verklaring was dat ik in de loop van de dag een SMS zou ontvangen als bevestiging. Dat is natuurlijk niet in orde.

Als er iets misgaat heb ik geen enkel bewijs van het terugzenden en er kan van alles misgaan met terugzendingen. Ofwel ik heb juridische geen poot om op te staan.

Er dient een ontvangstbewijs afgegeven te worden.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 12 mei 2017 om 13:34 geantwoord

Goedendag,

Ik kan me uw gevoel goed voorstellen, dat u wellicht liever een papieren ontvangstbewijs ontvangt. Dit was voorheen ook zo het geval, alleen is er gaanderweg besloten vanuit onze organisatie om dit niet meer ''fysiek'' te verstrekken maar digitaal. Wat betreft het juridische aspect veranderd er uiteraard niks, en u hoeft zich hier ook geen verdere zorgen om te maken. Een ontvangstbewijs blijft een ontvangstbewijs.

Mike

Heeft op 13 mei 2017 om 22:49 geantwoord

Mijn juridische positie is niet hetzelfde. Na afgifte van het pakket heb ik geen enkel bewijs dat ik het ter terugzending heb afgegeven. Mocht er iets mis gaan, administratief, wegraken van het pakket, fout bij het afgiftepunt of geen SMS krijgen etc.( en zulke dingen gebeuren) dan heb ik geen enkel bewijs dat ik het heb teruggezonden.

Alle klachten die gemeld zijn door Rogier39