Klacht: Weigering van meegeven van pakket uit het buitenland

op 15 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 19-08-2017 is door Postnl een pakket uit het buitenland bij mij thuis afgeleverd. Maar omdat ik in deze periode voor twee weken op vakantie was naar het buitenland, Is mij verzocht om dit pakket binnen 14 dagen op de halen bij PostNl locatie Vivant Timmy- Rijksstraatweg te Haarlem.

Mijn dochter heeft geprobeerd om bij dit ophaalpunt mijn pakket op te halen, ze had een legitimatiebewijs bij zich. Tot mijn verbazing kreeg ze het pakketje niet mee. Afgelopen maandag 4 september kwam ik pas thuis van vakantie en op 5 september heb ik zelf geprobeerd het pakketje op te halen. Maar ter vergeefs, mijn pakket is inmiddels door PostNL al weer terug naar de afzender in het buitenland toegezonden.

Op 6 september heb ik telefonisch een klacht ingediend bij PostNL in de Waarderpolder o.a. ook over de slechte behandeling van mijn dochter bij Vivant Timmy. Zij hadden het pakket gewoon aan haar mee moeten geven. Als antwoord kreeg ik dat zij niets voor mij kunnen betekenen en dat ik contact moet opnemen met de leverancier van mijn pakket. Ik word nu van het kasje naar de muur gestuurd terwijl het een fout is van PostNL-locatie Vivant Timmy.

Ik ben tevreden als PostNL zelf contact opneemt met de leverancier van mijn pakket en dat zij zorgen dat ik het zo snel mogelijk weer ontvang. Ook een excuus van PostNL naar mijn dochter toe vind ik terecht. .

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 15 september 2017 om 12:38 geantwoord

Geachte mevrouw Kreuk,

Dank u wel voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat u op vakantie was toen er een zending voor u klaar lag bij Vitant Timmy. Uw dochter heeft geprobeerd deze op te halen maar mocht deze niet meenemen.

Ik begrijp dat het zeer frustrerend is dat u uw zending niet heeft ontvangen. Ik heb voor u gekeken naar de zending en ik zie dat het een aangetekende zending uit het buitenland is. Voor deze zendingen moet getekend worden en dit mag niet door iemand anders gebeuren. Het mag alleen als de geadresseerde een machtiging meegeeft.

Het is de standaard procedure dat een zending retour wordt gestuurd als het na 14 dagen nog niet is opgehaald. Daarom heeft het pakketpunt gehandeld zoals van hun verwacht wordt. Ik kan de retour procedure niet voor u stop zetten en adviseer u om contact op te nemen met de afzender.

Alle klachten die gemeld zijn door Peet66