Klacht: Weigering om een onterechte vordering te onderbouwen

op 02 december 2014 over Vesting Finance in de categorie Incassobureaus

Ik heb in augustus een overzicht ontvangen waarin Vesting Finance stelt dat ik ruim € 700 aan openstaande bedragen aan Neckermann moet voldoen. Als onderbouwing krijg ik een bestand met 460 transacties uit de periode 2007 tot en met juni 2014 en moet ik blijkbaar zelf gaan raden om welke artikelen het gaat. Ik heb 5x verzocht (2x telefonsich en 3x per mail) om een overzicht van openstaande artikelen per mail naar mij te sturen, zodat ik kan aangeven of ze betaald of geretourneerd zijn. Vesting Finance weigert om daar inhoudelijk op te reageren en blijft dreigen met het aanmanen van te betalen kosten voor een vordering die ze blijkbaar zelf niet kunnen onderbouwen en het uit handen geven van de vordering bij het uitblijven van betalingen.

Als Vesting Finance meent dat de vordering juist is moeten ze mij een overzicht kunnen geven met welke facturen/artikelen het betreft, zodat ik kan onderbouwen dat deze artikelen betaald of geretourneerd zijn. Het aanleveren van een dergelijk document is het begin.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vesting Finance in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vesting Finance een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vesting Finance

Heeft op 17 mei 2016 om 16:48 geantwoord

Heeft op 19 mei 2016 om 11:49 geantwoord

De klacht is wat mij betreft nog steeds niet opgelost. Vesting Finance erkent in de latere correspondentie dat de administratie van Neckermann niet is bijgewerkt. De zaak is in behandeling bij de afdeling Incasso van Vesting Finance en die verschuilen zich achter het feit dat Vesting Finance Servicing dit in behandeling moet nemen. Deze afdeling geeft aan dat ze niks doen omdat het naar de afdeling Incasso is doorgezet. Ik heb deze zaak bij KIFID aangeboden, de zaak loopt nog.

Alle klachten die gemeld zijn door vestingklacht