Klacht: weigering medewerking aan overstap

op 19 oktober 2016 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

in 2014 zijn wij overgestapt naar Belcentrale. Er is een overeenkomst getekend met een looptijd van 3 maanden die daarna stilzwijgend zou worden verlengd. Nu willen wij overstappen maar is Belcentrale van mening dat wij een overeenkomst hebben van 2 jaar (tot november 2017). Volgens Belcentrale zijn hun algemene voorwaarden in oktober 2015 gewijzigd en omdat wij hierop niet hebben gereageerd zouden wij vastzitten aan een tweejarig contract.
Belcentrale heeft ons hiervan niet op de hoogte gebracht. Ook hebben zij geen getekende overeenkomst waarin wij ons voor 2 jaar hebben vastgelegd.
De wijziging van hun algemene voorwaarden in oktober 2016 zou op ons niet van toepassing zijn. Hierin is opgenomen dat contracten gesloten voor 1 oktober 2016 met 1 maand opzegbaar zijn. Voordat ze de lijn willen porteren willen ze een afkoopsom van 1.500 euro.

als we conform de algemene voorwaarden van Belcentrale binnen een maand van ze af kunnen

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Belcentrale in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Belcentrale een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Belcentrale

Heeft op 23 februari 2017 om 10:50 geantwoord

Geachte heer van Gansewinkel,

Op 03-02-2017 heeft u een mail ontvangen waarin omschreven staat dat u de mogelijkheid heeft binnen een maand stop te zetten. Het eerder genoemde contract met einddatum 19-11-2017 komt dan te vervallen. U kunt uw nieuwe provider een porteringsverzoek in laten dienen om de lijnen over te nemen. Wij keuren dit verzoek per direct goed. Wij betreuren het ten zeerste dat u ons al klant wenst te verlaten en hopen u in de toekomst weer te kunnen verwelkomen.

Vriendelijke groet, Team Belcentrale

Heeft op 23 februari 2017 om 11:07 geantwoord

Er was geen contract tot 19-11-2017. Hiervoor verwijs ik u graag naar de reactie die mijn advocaat naar u heeft gegeven. Het contract is geëindigd op 1 november 2016

Alle klachten die gemeld zijn door VDH en bel