Klacht: weigering medewerking aan overstap

op 19 oktober 2016 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

in 2014 zijn wij overgestapt naar Belcentrale. Er is een overeenkomst getekend met een looptijd van 3 maanden die daarna stilzwijgend zou worden verlengd. Nu willen wij overstappen maar is Belcentrale van mening dat wij een overeenkomst hebben van 2 jaar (tot november 2017). Volgens Belcentrale zijn hun algemene voorwaarden in oktober 2015 gewijzigd en omdat wij hierop niet hebben gereageerd zouden wij vastzitten aan een tweejarig contract.
Belcentrale heeft ons hiervan niet op de hoogte gebracht. Ook hebben zij geen getekende overeenkomst waarin wij ons voor 2 jaar hebben vastgelegd.
De wijziging van hun algemene voorwaarden in oktober 2016 zou op ons niet van toepassing zijn. Hierin is opgenomen dat contracten gesloten voor 1 oktober 2016 met 1 maand opzegbaar zijn. Voordat ze de lijn willen porteren willen ze een afkoopsom van 1.500 euro.

als we conform de algemene voorwaarden van Belcentrale binnen een maand van ze af kunnen

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Belcentrale in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door VDH en bel