Klacht: Weigeren oplossing te vinden

op 14 augustus 2017 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Afgelope maart heb ik een toestel via Belsimpel gekocht.

Helaas had ik na 2 maanden al problemen met de telefoon. Op verzoek van de medewerker is het toestel naar het reparatie centrum gestuurd voor reparatie. Voor de telefoon op de post ging is hij goed nagekeken door de medewerker op krasjes, buigingen, kapotte knopjes ed. De telefoon was gewoon net nieuw en daar is een notitie van gemaakt door de medewerker zelf in het systeem. Even later telefoon verstuurd en dan Na 2 weken wachten kreeg ik een factuur met 420€ omdat er een buiging in mijn telefoon zit!? En dan vraag ik mijzelf af hoe heeft dat kunnen gebeuren. Uiteraard heb ik meteen naar belsimpel gebeld om te vragen wat er aan de hand is en of dat niet misschien een fout is. Maar nee hoor zegt die meneer aan de telefoon, dat komt door valschade zegt die dan. Hoe kan er in godsnaam een telefoon uit je handen/broekzak/tas whatever vallen zonder dat er maar 1 krasje op komt of dat het glas breekt? Raarr, want een buiging in je telefoon komt door valschade volgens hun. Ik was het daar niet mee eens en ik stuurde een aangetekende brief waar ik in eis dat mijn toestel wordt gerepareerd/een nieuw toestel of een ander oplossing. Maar nee helaas kreeg ik geen antwoord op die brief buiten dat de telefoon naar Apple gestuurd kan worden. Hallooo? Wat heeft Apple hiermee te maken? Vervolgens stuurde ik een 2de aangetekende brief waarin ik hun in gebreke stel doordat ze niet hebben geantwoordt op mijn eerste brief en ik met die reden het recht heb om mijn abbonement te ontbinden, en ra ra wat gebeurt er.. mijn aangetekende brief is geweigerd met als vermelding \\\\\\\\\\\\\\\”foutief adres\\\\\\\\\\\\\\\”.
Ik wist mijzelf geen raad meer en stuurde diezelfde brief uiteraard aangepast dat die op locatie is geweigerd naar het hoofdkantoor in de hoop dat die er wel iets mee doen. Na 3 dagen staat er op mijn track en trace dat mijn brief nog niet is aangeleverd en dat het bezorgmoment niet bekend is. Toen ben ik naar het postkantoor gegaan waar ik mijn brief op de post heb gedaan. Ik vroeg die meneer hoe het zit en of die meer weet over mijn brief. Die vertelde mij dat de brief is aangekomen maar dat ze niet wilde tekenen voor ontvangst. Heel triest maar waar, vervolgens gaat de meneer verder met praten over de brief en verteld mij dat een half uur geleden voordat ik kwam de bedrijfleider van de locatie is geweest en info over mij en de brief vroeg.. ook wilde die de brief meenemen maar de meneer van het postkantoor heeft de brief niet meegegeven omdat geweigerd geweigerd is. Geen weg meer terug. Een paar dagen later werd ik gebeld door een medewerker van het hoofdkantoor met hetzelfde verhaal dat ik mijn telefoon naar Apple moet sturen. Op advies van Consuwijzer heb ik dat geweigerd omdat Apple niet verantwoordelijk is voor mijn telefoon maar Belsimpel.

Belsimpel blijft haken op die buiging want als ik die factuur niet betaal word die buiging niet gemaakt en mijn daadwerkelijke probleem niet waar die voor is opgestuurd. Een medewerker zei nog heel stoer via de telefoon: \\\\\\\”eerst het factuur volledig betalen dan komt de rest\\\\\\\”.
Ik weet niet meer wat ik ervan moet denken, ze slaan express alle deuren dicht omdat ze weten dat ze schuldig zijn.

PS: en NEE!! De apple fabriek is niet aansprakelijk voor mijn mobiel maar jullie; BELSIMPEL! Dus kom nu niet weer met hetzelfde verhaal (voor jullie een oplossing blijkbaar) dat mijn telefoon naar Apple moet!!!

Ik wil graag mijn geld terug, en zsm van belsimpel af.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over belsimpel.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over belsimpel.nl nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door belsimpel.nl in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat belsimpel.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

belsimpel.nl

Heeft op 04 september 2017 om 16:04 geantwoord