Klacht: weghalen brievenbus

op 02 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

In Kaatsheuvel is besloten de brievenbus weg te halen in de Hoofdstraat 4
Wie hier over heeft geoordeeld is voor mij niet duidelijk maar ik weet wel dat ons appartementencomplex met 27 Senioren woningen en aansluitend nog 6 losse seniorenwoningen heel veel gebruik hebben gemaakt van deze brievenbus om reden dat er misschien maar 3 á 4 bewoners digitaal kunnen versturen.Denk eens aan die ouderen die hun familie per kaart willen feliciteren met een feestelijke gebeurtenis.
of…een medeleven bij droevige berichten sturen.
Veel organisaties stellen vragen aan deze mensen per brief met het verzoek het ook terug te sturen.
Omdat onze bewoners variëren in de leeftijd van ruim 80 jaar en enkele jongeren met beperkingen is de afstand naar de dichtsbijnde brievenbus veel te groot.
Ook ik 81 jaar ben beperkt met lopen en zou het in het belang van onze bewoners heel fijn zijn als de brievenbus wordt terug geplaatst

ZOALS BOVEN BESCHREVEN BRIEVENBUS TERUG IN HOOFDSTRAAT 4

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 02 mei 2017 om 17:05 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Muskens de Nijs,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt om te vernemen dat u teleurgesteld bent in onze dienstverlening. Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is wanneer er een oranje brievenbus waar u en uw medebewoners gebruik van maakten is verwijderd. Graag wil ik dit toelichten.

Omdat er steeds minder post in Nederland verstuurd wordt, zal het aantal brievenbussen verminderd worden. We hebben op dit moment te veel brievenbussen in verhouding met de post die verzonden wordt. We proberen brievenbussen op plekken te plaatsen waar veel mensen komen. Zoals bij een supermarkt, winkelgebied of PostNL locatie.

Het is niet mogelijk om deze beslissing ongedaan te maken. Maar uw heb u melding wel geregistreerd en doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling. U zult hier echter geen bericht meer over ontvangen.

Heeft op 04 mei 2017 om 17:02 geantwoord

Bij ons zijn 2 supermarkten in de buurt die waarvan de JUMBO nog geen 50 meter van ons Complex is verwijderd.( in de Hoofdstraat)
Wel is er een nieuwe brievenbus geplaatst in de Gasthuisstraat nabij no. 11 waar ook enkele seniorenwoningen staat samen met een wooncomplex voor dementerende die zeker geen gebruik maken van een brievenbus

Groeten sjan muskens

Alle klachten die gemeld zijn door SJANMUSKENS