Klacht: WEER niet op tijd

op 10 september 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

80 procent is de trieste score die jullie inmiddels halen bij het niet op tijd afleveren van bestellingen. Vandaag weer geklaagd via Facebook en de verkoper op de hoogte gebracht en gevraagd een klacht in te dienen. Dat laatste doen ze niet want voor hen is de klacht incidenteel.
In plaats van het pakket dezelfde dag aanleveren wordt er simpelweg gesteld dat het 1 á 2 dagen langer kan duren. Dit terwijl de fout ’s morgensvroeg al wordt ontdekt en tijd zat is om te corrigeren. Stuur desnoods het onbenul dat verantwoordelijk is op pad!

De medewerkers gewoon hun werk gaan doen en ik geen last heb van hun fouten. Stuur desnoods iemand op pad om dezelfde dag nog bezorgen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

3 maanden geleden - Beste Bart, Bedankt voor uw bericht. Vervelend om te vernemen dat u tot op heden uw zending niet in ontvangst heeft kunnen nemen. Helaas heb ik aan de hand van bovenstaande gegevens geen zendingen kunnen vinden in mijn systeem. Zou u wellicht de traceercode kunnen doorgeven? Met vriendelijke groet, Ellen Webcare Team DHL Parcel Nederland

Reactie van de melder van de klacht Bart Beijersbergen van Henegouwen

3 maanden geleden - Het gaat helemaal niet meer om deze specifieke zending. Het gaat erom dat de Zaaiwaardweg in Geldermalsen kennelijk structureel niet goed kan worden uitgesorteerd. Bovendien wordt niet geacteerd op een eigen fout om deze zo snel mogelijk voor de klant maar zo makkelijk mogelijk voor DHL op te lossen. Werkelijke klantvriendelijkheid zou u kunnen tonen door de fout dmv de avondlevering te corrigeren.

DHL

Heeft op 10 september 2018 om 11:35 geantwoord

Beste Bart,

Uit jouw omschrijving begrijp dat je nu weer geconfronteerd wordt met een sorteerfout. Bij een sorteerfout is het pakket door de sorteermachine in een verkeerde goot belandt en gaat vervolgens dan naar het verkeerde depot.

Voor pakketpost gaat het pakket de dag erna terug naar het sorteercentrum en wordt dan opnieuw gesorteerd. Dit is helaas de procedure die wij in dit geval hanteren.

Vervelend dat het met jouw zending vaker is voorgekomen, ik adviseer je om je klacht te melden bij je verzender, zeker als jij het idee hebt dat het een structureel probleem betreft.

Mijn excuses voor de vertraging.

Wendy
DHL Parcel Webcare

Heeft op 10 september 2018 om 13:01 geantwoord

Ik heb al deze zaken reeds ten uitvoer gebracht. Punt is dat ik gebruik maak van diverse online shops en voor elk van hen betreft het een incident tenzij ik er een keer herhaald zou bestellen. Een incident is niet voldoende om actie in gang te zetten. Zo komt de klacht dus niet bij u door door. Terwijl u, met de informatie die ik verstrek, bij machte zou moeten zijn tot het maken van een interne melding teneinde de soorteermachine, die kennelijk structureel een fout maakt op mijn adres, te laten nakijken en te repareren! 80% foutmarge is niet acceptabel!

Alle klachten die gemeld zijn door Bart Beijersbergen van Henegouwen