Klacht: Weer niet leveren van producten

op 16 maart 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Voor de zoveelste keer zijn weer mijn producten niet geleverd. Volgens de bezorger heeft hij deze wel degelijk afgeleverd maar ik ben expres thuis gaan werken in de voorkamer zodat ik zicht heb op de straat en de voordeur. Er is niet eens een PostNL bezorger in de straat geweest. Toen ik het berichtje van de PostNL app kreeg dat mijn pakketje al was afgeleverd heb ik uiteraard direct bij alle buren navraag gedaan (misschien dat ik even met mijn ogen geknipperd heb en daarom de bezorger niet heb gezien, je weet maar nooit) maar deze hebben ook niets aangenomen. Vervolgens heb ik contact gehad met de klantenservice, althans contact, het vaste riedeltje werd weer afgespeeld en er werd mij verteld dat als de buren het niet hebben ik maar weer 2 dagen moet afwachten omdat volgens hun ervaring het pakketje alsnog kan komen. Ik laat het vandaag bezorgen omdat ik het VANDAAG nodig heb. Als ik het op z’n vroegst maandag had willen hebben dan had ik het wel maandag laten bezorgen. De chat werd daarmee beëindigt. Ik heb daarna ook direct een klacht ingediend bij de PostNL website. Dit is de zoveelste keer.. Of mijn pakketjes worden voor de voordeur neergezet, bij buren afgeleverd terwijl ik thuis ben of zoals nu gewoon niet geleverd met de mededeling dat het wel degelijk is afgeleverd.. Bij de vraag of ik nog verbeterpunten heb wist ik even niet waar ik moest beginnen. Misschien gewoon een keer je werk doen?

Gewenste Oplossing:

Als mijn pakket alsnog vandaag wordt geleverd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 16 maart 2020 om 15:14 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u uw pakket niet heeft ontvangen, terwijl de status wel aangeeft dat uw pakket bezorgd is. Ik kan me voorstellen dat dit erg verwarrend is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik raad u aan om contact op te nemen met de afzender. De reden daarvoor is omdat de afzender onze opdrachtgever is en ons betaald heeft voor de verzending. Dat maakt de afzender onze klant, en omdat jij de afzender betaald hebt, ben jij de klant van de afzender. Dus in dit geval kan jij de afzender aanspreken over het feit dat je nu niet gekregen hebt waarvoor je betaald hebt, en de afzender kan ons aanspreken over het feit dat hij ons betaald heeft voor een service die wij nu niet geleverd hebben. Zodra de afzender contact met onze zakelijke klantenservice opneemt, dan zetten wij een bericht (tevens een klacht) uit naar de betrokken bezorger om te vragen waar hij of zij dit pakket bezorgd heeft.

Indien er weer een pakket voor de deur wordt gezet, of wanneer de bezorger uw pakket rechtstreeks bezorgd bij één van de buren, dan vermeen ik dat graag.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Joey Roelofs