Klacht: week te laat bezorgde verjaarskaart

op 08 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

De zelfgemaakte verjaarskaart voor onze 40 jarige zoon op27 januari kwam aan op 31 januari met een afstempelingsdatum van 24 januari Nieuwegein.
Kaart thuis gewogen en dubbel gefrankeerd,dus genoeg postzegels!
Wel heel verdrietig wanneer ik met mijn reuma handen zo mijn best doe toch nog kaarten te maken en dan dit gebeurd……1 week na posten!
Trouwens ook zelfgemaakte kerstkaarten zijn NOOIT aangekomen,dus ook maar gaan mailen net als zoveel anderen?
Mijn homeopatische korrels afgegeven op het postkantoor in Hilversum op woensdag 24 jan.kwamen ook pas weer op zaterdag aan……….?
Terwijl korrels van de Haneman apotheek wel de volgende dag ontvangen werden.
Wat is er mis bij Post nl?
Stuur normaliter alles 2tot 3 dagenvan te vorenal weg!

Wanneer ik een reactie krijg over mijn klacht en wat ik kan verwachten van Post nl!

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte mevrouw Friedheim de Leeuw, Dank u wel voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat het niet helemaal goed gaat met de post. Ik wil hier graag een melding voor aanmaken. Wanneer heeft u de kaart precies verzonden, in welke brievenbus heeft u deze gedaan? Zijn er meer brieven die u verwacht die niet of vertraagd zijn aangekomen? Hebben deze brieven allemaal een oranje streepjes code? Ik hoor het graag van u zodat ik de melding kan doorzetten. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Mevr.L.Friedheim de Leeuw

5 maanden geleden - Sorry,voor wat verlate reactie i.v.m. mijn verjaardag afgelopen weekend/maandag. Hierbij antwoorden op uw vragen. De kaart ,voor de 40ste verjaardag op 27 jan.,aan mijn zoon in Leiden is verzonden dd.24 januari jl. en pas 31 jan.bezorgd. Er zaten 2 postzegels op i.v.m. de zwaarte(thuis gewogen) en dikte. Misschien daardoor handmatig verwerkt,maar toch...... Deze kaart is gepost hier op het Willem van Noortplein in Utrecht en dezelfde avond geleegd! Op de foto's die mijn man apart zal sturen is de oranje streepjes code duidelijk te zien. Verder foto's van de enveloppen van de medicijnen die zijn opgestuurd naar mij. Degene van apoteek Hahneman waren er de volgende dag. Degene van mijn homeopaat uit Hilversum,afgeven op het postkantoor aldaarop 24jan.kwamen pas 27 jan.bij mij . Dit is niet de 1ste x,ze zijn zelfs een x nooit aangekomen en aan hem teruggestuurd terwijl adres enz.oke waren. U kunt bij hem zelf verdere info krijgen,daar hij vele problemdn heeft met verzendingen! Ook kerstpost is nooit aangekomen.Zoals ook weer bijv.een zelfgemaakte kaart aan Klaudia Muller Schaakstraat 19 3554EM Utrecht,ook verzonden op het Willem van Noortplein met kerstzegel en ruim vsn te voren. Onze zoon uit Leiden heeft ons 2 tekeningen van onze kleinzoons gestuurd(thuis gewogen en voldoende gefrankeerd) waarvoor we nu (zie nagezonde foto) €2,49 extra moeten betalen.U begrijpt dat wij dit niet van plan zij ,na alle gedoe met post nl. Hoop u zo even voldoende geinformeerd te hebben. Wacht end op uw antwoord,met vriendelijke groeten mevr.Lenie Friedheim de Leeuw.

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte mevrouw Friedheim de Leeuw, Geen probleem, nog gefeliciteerd ik hoop dat u een leuke verjaardag heeft gehad. Hartelijk bedankt voor uw toelichting. Ik heb omtrent de kerstkaarten een klacht aangemaakt. U zult hier verder geen bericht over ontvangen, maar wij zullen uw melding gebruiken om onze dienstverlening te verbeteren. Omtrent de vertraagde post voor uw adres heb ik ook een klacht opgemaakt. Hier zal u uiterlijk 20 februari nog een terugkoppeling over ontvangen. Mocht uw zoon vaker merken dat post vertraagd aankomt of er gaat iets anders mis, dan kan hij dit altijd bij ons melden. U geeft tevens aan dat u een porto kaart heeft ontvangen bij post die naar uw adres is gezonden. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is. Ik wil dit graag voor u bekijken. Ik heb geen foto’s als bijlage aangetroffen, maar om dit na te kijken heb ik enkel de betaalcode nodig die op deze kaart staat. Zou u deze nog aan mij door willen geven? Ik zie uw reactie graag tegemoet, Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Mevr.L.Friedheim de Leeuw

5 maanden geleden - Beste lezer, Helaas zie ik geen mogelijkheid om foto's van de betreffende poststukken toe te voegen? De betaalcode is; U03 180116 003986 Vertrouwende u zo voldoende te hebben geïnformeerd, Met vriendelijke groet

Reactie van de melder van de klacht Mevr.L.Friedheim de Leeuw

5 maanden geleden - Dank voor terugkoppeling en felicitaties! De betaalcode betreffende de 2 tekeningen van onze kleinzoons is U03.180116.003986 dd 30-1-2018 Het lukte niet,volgens mijn man,de foto's mee te sturen. Wilt u ze als nog,laat dan weten aan wie/hoe te mailen. Ikwacht weer af,Mevr.Lenie Friedheim de Leeuw

Heeft op 08 februari 2018 om 11:02 geantwoord

Geachte mevrouw Friedheim de Leeuw,

Hartelijk dank voor uw reactie en aanvullende informatie. Aan de betaalcode heb ik voldoende om de gegevens na te kunnen kijken, een foto is niet nodig. Ik zie aan de afbeelding van het poststuk inderdaad dat er keurig een postzegel op zat. Echter woog de envelop 33 gram en waren er in dit geval twee postzegels nodig geweest. Uiteraard bent u als geadresseerde sowieso nooit verplicht deze kosten te betalen. Ik heb ze dan ook voor u laten vervallen en de portokaart mag u bij het oud papier doen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Heeft op 08 februari 2018 om 14:23 geantwoord

Dank voor het laten vervallen van de extra porto kosten!
Op alle andere opmerkingen/vragen heb ik geen antwoord.Zeker mijn homeopatische medicatie wil ik graag binnen 1 a 2 dagen ontvangen,zeker wanneer deze afgegeven worden op een postkantoor!Nu moest ik ze zelfs een keer gaan halen,daar ze ondanks goede sdressering waren teruggestuurd.....
Ook over de verjaarspost aan mijn 40 jarige zoon die ondanks verstuurd op 24 jan.en pas aankwam de 31ste krijg ik geen afdoende antwoord enz.
Weer met groet,Mevr.Lenie Friedheim de Leeuw

Alle klachten die gemeld zijn door Mevr.L.Friedheim de Leeuw