Klacht: Wederom vreselijk bedrijf

Gioia84 op 02 januari 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Voor de zoveelste keer maak ik weer zoiets belachelijks mee bij DHL! Ik zou maandagavond een pakket bezorgd krijgen tussen 17.30 en 21.00. Ik ben bewust thuis gebleven omdat ik al enige tijd op dit pakket wachtte. En ja hoor, uiteraard geen DHL gezien. Bij de tt online zie ik dat mijn pakket niet bezorgd kon worden wegens een ongeldig adres! Zowel in de mail van DHL als in het systeem van de webshop staat mijn adres correct. Dit kon ook niet anders omdat ik eerder heb besteld bij deze webshop. Inmiddels was het al te laat om de klantenservice te bellen en werd het de volgende ochtend. Ik bel de volgende ochtend op om mijn ongenoegen door te geven en op dit op te lossen waarop ik het bericht krijg dat mijn pakket terug naar de afzender gaat! Ik weet niet wat ik hoor! Dus ik vraag of mevrouw contact kon opnemen met het depot of op zijn minst met de webshop om ze op de hoogte te brengen van hun fout. Nou dit kon allemaal niet. Ik moest hier echt zelf achteraan. Zij kon wel een melding maken zodat de postbode ‘aangesproken’ zou worden. Bizar! Tja en wat kan ik hiermee? Overigens is het geen professionele procedure van een klacht. Normaal gesproken als je een klacht indient wordt je op de hoogte gehouden van de status en krijg je een reactie van het bedrijf. Hier wordt er gezegd dat ze een klacht indienen en je hoort nooit meer wat! Echt een hele vreemde gang van zaken! Ik werk zelf bij een groot en belangrijk bedrijf en kan zeggen dat dit uiterst onklantvriendelijk en schofterig is. Ik zeg dit niet snel, maar wat een verschrikkelijk bedrijf. Dit is de zoveelste keer dat ik zoiets absurds met jullie meemaak. Ik zal vanaf nu dan ook hele slechte reclame voor jullie maken!

Ik wil dat DHL contact opneemt met de webshop en het voor mij oplost. Of in het uiterste geval een vergoeding. Ik krijg het pakket nu nooit meer op tijd voor het doeleinde. (Komt uit het buitenland) Ik moet de producten zelf opnieuw bestellen. Kortom ze mogen iets bedenken om mij tegenmoet te komen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 02 januari 2020 om 12:33 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Het klopt dat we u geen terugkoppeling geven op een ingediende klacht. Wat de gevolgen van een fout zijn voor één van onze bezorgers is, en blijft, namelijk een interne zaak. De leidinggevende van de betrokken bezorger pakt het zelf op.

Dat we u naar de verzender verwijzen is in dit soort situaties ook correct. Daar bent u namelijk klant. Als een zending retour gaat zijn zij dus de partij die u verder dient te helpen. En zij zijn ook de partij die dit zelf met DHL verder op dient te pakken.

Aan onze kant proberen we dit soort situaties natuurlijk ook op te lossen, maar een garantie kunnen we daarop simpelweg niet bieden. Een bericht naar een depot sturen met het verzoek om een fout zo snel mogelijk op te lossen kan soms helpen, maar in de overgrote meerderheid van dit soort situaties is het pakket al lang weer retour onderweg vóór aan zo'n bericht toegekomen wordt.

In dit geval is uw pakket alsnog geleverd. Dat dit ons is gelukt vind ik fijn om te zien, maar het is bij grote uitzondering. Ik raad u aan om het op te halen bij Primera de Kwinkelier, en ik hoop dat u alsnog veel plezier heefft van uw pakket.

Dion
DHL Parcel Webcare