Klacht: Wederom blunderen van PostNL. Is dit weer een foutje of…..

op 19 mei 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Er is een pakketje naar mij onderweg en nu zie ik in de app dit pakket helemaal niet. Via een poststuk zie ik dat dit pakket is bezorgd op een postnl lokatie. Deze lokatie is 3,5 KM verderop, terwijl er een post lokatie nog geen km van mijn huis is. Wat is dit voor belachelijke service verlening. En waarom voor dit pakket maar 7 dagen om het op te halen terwijl er voor andere pakketten 3 weken staat?

Resume:
Pakket staat niet in mijn postnl app aangekondigd als onderweg, is bij mijn weten niet aan huis aangeboden en is ook GEEN TWEEDE KEER !!! aangeboden aan huis (wat volgens mij de regel is) en is gewoon 2,5 KM te ver bij een post NL punt afgegeven, Nu begrijp ik wel waarom jullie het zo druk hebben in deze Corona tijd. Dat is altijd als je je hoofd niet gebruikt, dan gaan er dingen fout.
Ik zal zo zien of ik een we hebben u gemist kaartje in de bus heb, anders is het pakket direct naar het postnl lokatie gegaan. En dat is echt slechte dienstverlening.

Volgens mijn informatie behoort een pakket 2 maal te worden aangeboden en als dat dan nog niet kan worden afgeleverd, breng hem dan bij het dichtstbijzijnde post locatie, niet 2,5 km verder weg. Daarbij... ik heb natuurlijk de APP niet voor niets. Dus zet het pakket in app.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Hebra

4 maanden geleden - Het is nu zeker dat dit pakket GEEN ÉÉN KEER is aangeboden aan huis. Anders was er wel een kaartje achter gelaten dat ik niet thuis was. Dit is toch een extra slechte afhandeling van een pakket bezorging. Te gek voor woorden. Het blijft ellende met dat Post NL.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:- de Track Trace code van uw zendingZodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

4 maanden geleden - RV400159005CN

Reactie van de melder van de klacht Hebra

4 maanden geleden - Vandaag ook weer een bericht in de brievenbus van een buitenlands pakket, welke niet aan de deur is aangeboden, terwijl ik ZEKER WEET dat ik thuis was toen de postnl bezorgen in mijn buurt was. Nu gaat het om RV400091149CN. En weer ligt deze 3,5 km van mijn huis....

Heeft op 19 mei 2020 om 13:17 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. Zo te zien gaat dit om aangetekende pakketten uit China. Deze gaan doorgaans direct naar de afhaallocatie en worden niet meer thuis worden aangeboden. U ontvangt dan per post een briefje in uw bus. De afzender heeft voor dit product gekozen, Mocht u dit liever niet willen, raad ik u aan om dit bij de afzender(s) aan te geven. Die kan er wellicht voor kiezen om het als een ander product te verzenden.

Voor het niet achter laten van een briefje in uw bus, heb ik nog wel een klacht geregistreerd. U ontvangt daar geen reactie meer van, maar dit gebruiken we om onze dienstverlening te verbeteren.

De afhaallocatie is doorgaans gekoppeld aan uw postcodegebied in verband met logistieke redenen. Dat kunnen we niet zomaar wijzigen. Het spijt me.

Volgens mijn gegevens is de zending met code RV400159005CN inmiddels afgehaald.
Pakket RV400091149CN zou zijn gekoppeld aan dezelfde 3S-code als pakket RV400159005CN. Ik verwacht dat deze zending nog wel klaar ligt bij de locatie. Mochten er toch nog problemen zijn, raad ik u aan om hierover contact op te nemen met de klantenservice via www.postnl.nl.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

PostNL Klantenservice

Heeft op 19 mei 2020 om 13:42 geantwoord

Wat een onzin. Het idiote idee dat een ander pakket, met een aantal dagen tussen afleveren, beide zelfde 3S barcode zou hebben. Denk toch eens na. Dat kan toch helemaal niet dat twee pakketten hetzelfde 3S nummer hebben?
En.... Er wordt duidelijk, overal, aangegeven dat je een code van je rijbewijs aan de bezorger geeft, als je eigenlijk voor een pakket zou moeten tekenen. Daarbij, de afstand is gewoon belachelijk. 3,5 km als er binnen 1 km een postnl punt is. Allemaal smoesjes, in mijn ogen.

En, nogmaals. Ik denk niet dat een bedrijf een klachtbehandeling moet kunnen sluiten.

Alle klachten die gemeld zijn door Hebra