Klacht: Website track & trace en contactformulier werken niet, klachten worden niet afgehandeld.

op 25 juli 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Sinds afgelopen vrijdagochtend (15 juli) werkt www.internationalparceltracking.com niet meer. Er verschijnt een melding ‘Parcel not found’ , dit terwijl het donderdagavond nog wel te volgen was. Dit heb ik bij het 0900 van Post NL diversen malen gemeld, maar de reacties variëren van ik weet nergens van (daarom geef ik het door!!), er is geen storing, tot ik zie het en ik geef het door. Tot op heden is het probleem niet opgelost!! Erg irritant, ik betaal voor Track &Trace, maar moet vervolgens 0.45 cent per gesprek betalen om te proberen uit te vogelen waar mijn pakje is. De call center medewerker zuigtabletten vervolgens iets uit zijn/haar duim in een poging de klant tevreden te stellen (mislukt!). Het zou handig zijn als er een tool draait om dit soort storingen te traceren! Ik heb geprobeerd via diversen Post NL sociale media dit probleem te melden, maar nergens word gereageerd!! Als je een klacht inschiet via het webformulier, krijg je normaal gesproken een bevestiging van noreply@postnl en zie je op de website dat het formulier verzonden is. Beide werkt niet. Een klacht en een daarop beloofd onderzoek is 2 maanden na dato nog niet afgehandeld, er wordt helemaal niet meer gecommuniceerd door Post NL.

Ik ben tevreden als ik gebruik kan maken van de diensten waarvoor ik betaal, als ik fatsoenlijk te woord wordt gestaan als ik bel, als problemen accuraat worden opgelost, en als mijn klacht met spoed naar behoren word afgehandeld, met andere woorden: mijn pakket wordt afgeleverd of vergoed!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 25 juli 2016 om 12:39 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Hofland,

Uit uw bericht begrijp ik dat u uw pakket naar het Verenigd Koninkrijk niet kon volgen en dat u nog niets heeft gehoord over het onderzoek naar het andere pakket. Ik kan me goed voorstellen dat dit erg vervelend voor u moet zijn, mijn excuses voor het ongemak!

Er is geen storing (geweest) op de website: www.internationalparceltracking.com. Wanneer u de melding ‘Parcel not found’ krijgt dan geeft dit aan dat het pakket niet gevonden kon worden omdat bijvoorbeeld de code of postcode niet klopt. Ik zie dat u een andere postcode heeft in gevoerd dan wij in ons systeem hebben staan, daarom kon uw pakket niet gevonden worden. Via deze link moet het lukken: https://www.internationalparceltracking.com/Main.aspx#/track/3SKABA5930227/GB/NG198DH Ik zie dat het pakket 18 juli is afgeleverd.

Ik zie dat wij u een navraagformulier hebben verzonden waarmee u het onderzoek naar pakket CC054269802NL kunt starten. Wij hebben deze helaas nog niet retour ontvangen. Er is een formulier verzonden op 10-5 en op 18-7. Wellicht dat deze in uw spam box terecht is gekomen. Ik raad u aan om het formulier zo volledig mogelijk in te vullen en terug te sturen zodat uw onderzoek gestart kan worden. Mocht u niets ontvangen hebben, neemt u dan contact op met onze klantenservice?

Ik ga er van uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door J. Hofland