Klacht: We hebben u gemist….. niet dus

op 20 juli 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn man was thuis ten tijde dat het pakket bezorgd zou worden. Maar desondanks is er een briefje in de deur gedeponeerd met .. we hebben u gemist…dat was woensdags.
Dat mijn man de deurbel niet gehoord zou hebben is tot daar aan toe,maar dat er niet eens geprobeerd word bij de buren enof een andere tijd aan te bieden,vind ik kwalijk.
Vervolgens kan ik nu het pakket ophalen bij een home sevice punt vanaf donderdag 18.00 uur.. in een ANDERE WIJK!!!! Gelukkig ben ik niet oud ,slecht te been en ben ik in het bezit van rijbewijs EN auto ,kan ik mijn pakket vrijdags dan wel ophalen omdat ik donderdag avond aan het werk ben. Man sturen lijkt me geen oplossing omdat ik mijn ID moet laten zien.
Vrijdagmiddag aangekomen staat er een bordje op de deur dat ze vrijdag,zaterdag en zondag niet bereid zijn pakketjes af te geven enof de klant dat wel zou willen respecteren… lijkt mij dat juist op zaterdag veel mensen vrij zijn en dan juist tijd hebben om hun pakketten op te halen. Met andere woorden…. kan pas maandag NA 16.00 uur mijn pakket ophalen. Vind dit zeer zeer klant onvriendelijk en dit alleen omdat de bezorger niet een beetje moeite doet om ff 2 x op een bel te drukken ( als hij uberhaubt wel heeft aangebeld) .

Geen vliegende bezorgers,maar mensen die wel wat geduld hebben.
Pakket service die ruimere openingstijden hebben
En een ophaalpunt IN de buurt en niet in een andere wijk.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 20 juli 2019 om 12:38 geantwoord

Goedemiddag Rowena,

Bedankt voor je bericht. De bezorger had dit pakket bij buren mogen afleveren. De bezorger mag echter zelf beslissen of hijzij het pakket daar aanbiedt of mee terug neemt naar het depot.

Als het pakket wordt omgeleid naar een ServicePoint gaat dat naar een punt zo dicht mogelijk bij je in de buurt. Helaas is er geen punt dichter in jouw buurt. Wij zijn hiervoor afhankelijk van ondernemers en particulieren die hiervoor ruimte en tijd beschikbaar stellen.

Heb je een bezorger gemist, dan kan je via de track trace een wijziging doorgeven voor de eerstvolgende bezorgdag. Je kan dan kiezen voor een nieuwe poging op je eigen adres, afleveren bij buren of een ander ServicePoint in jouw buurt: https:www.dhlparcel.nlnlconsumenttrack-en-trace

Het pakket blijft een week beschikbaar op het ServicePoint.

Wendy
DHL Parcel Webcare