Klacht: We hebben u gemist (en ik was thuis)

op 09 maart 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag tussen 11:25-15:25 zouden er twee pakketjes bezorgd worden. Vanaf 11:10 ben ik al thuis aan het wachten.
Zojuist hebben beiden pakketen in track en trace de status ‘we hebben u gemist’. De bezorger heeft niet aangebeld, want ik ben thuis.
Ik heb extra betaald voor een levering op zaterdag, dus deze kosten wil ik sowieso terug. Ik heb namelijk niet gekregen waarvoor ik betaald heb.

Als ik de kosten voor de zaterdaglevering terug krijg of DHL de pakketen vandaag alsnog komt brengen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 09 maart 2020 om 11:37 geantwoord

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

Ik vind het bijzonder vervelend om te vernemen dat onze bezorger de melding “niet thuis” heeft gegeven, terwijl er wel degelijk iemand aanwezig was. Dit is uiteraard beslist niet onze bedoeling. Mijn excuses met het ongemak. Goed dat u dit bij ons meldt, zodat wij hier werk van kunnen maken om ervoor te zorgen dat dit niet opnieuw gebeurt.

Aan uw verzoek de kosten die u heeft betaald voor zaterdaglevering terug te betalen kan ik helaas niet voldoen. U heeft deze kosten immers niet aan ons betaald. Wij kunnen u dan ook niets terugbetalen. U heeft deze extra kosten betaald aan de verzenders van deze pakketten. Uw verzoek tot restitutie van die kosten kunt u rechtens dan ook alleen bij de verzenders neerleggen.

Uw pakketten liggen inmiddels klaar bij ons servicepunt om afgehaald te worden. Heeft u hier toch nog vragen over? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice. De contactgegevens vindt u op dhlparcel.nl onder het kopje Support.

Harald
Webcare DHL Parcel