Klacht: We hebben je gemist

op 01 juli 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag zou er een pakketje bezorgd worden tussen 11:00 en 15:00. Hele dag thuis geweest vanwege het warme weer en had al rekening gehouden met eventuele vertragingen.

Uiteindelijk 18:14: we hebben je gemist.

Er is niemand langs geweest en heb ook geen briefje in de brievenbus gehad. Hoe moeilijk kan het met de huidige technieken zijn om klanten even op de hoogte te stellen van vertragingen. Zet een servicebericht in de app of op de website dat er maar voor 50% gewerkt wordt vandaag vanwege de hoge temperaturen. Zet ook gewoon eerlijk in de TT wat de reden is van het niet bezorgen en niet een laffe melding weergeven dat je me hebt gemist.

Nu wil ik het pakketje bij een servicepunt laten afleveren alleen ik kan alleen maar locaties kiezen die minimaal 25 min rijden zijn met de auto. Waarom kan dit niet gewoon binnen mijn eigen gemeente??

Als er eerlijk gecommuniceerd wordt naar de klant. Het is gewoon erg irritant, als je hele dag heb zitten wachten, dat er dan staat dat ze je gemist hebben. Tevens wil ik mijn pakket in de buurt ophalen en niet 25 km van mijn bezorgadres vandaan.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 01 juli 2019 om 13:01 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Ik zie inderdaad dat we een paar zendingen van de rit niet hebben kunnen bezorgen. Het spijt me dat u hierdoor langer op uw pakket moest wachten.
U had daarbij overigens een overmacht-scan moeten krijgen. Een niet-thuisscan is inderdaad niet op zijn plaats. Mijn excuses daarvoor.

Wat betreft het kiezen voor een servicepunt, dat zou vaak ook in uw gemeente moeten kunnen, afhankelijk van de beschikbare servicepunten in uw buurt. Omdat de zending nu geleverd is (bij uw buren op nummer 8), kan ik niet meer meekijken. Mocht u hier nogmaals tegenaan lopen, neem dan contact op met onze klantenservice. Dan kunnen zij dit weer doorzetten naar bijvoorbeeld de IT-afdeling.

Jasmin
Customer Service Agent

Alle klachten die gemeld zijn door Stonemountain