Klacht: Wat een vertoning was dit.

op 11 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 2 september hebben wij op online een wasmachine besteld. Deze werd, zoals door de webwinkel aangegeven, de dag erna door PostNL Extra@Home geleverd. Echter zelden zo’n slechte ervaring gehad tijdens een bezorging, wat een vertoning.

Bedrijf (contractor van PostNL) komt aanzetten in een oude vervallen vrachtwagen, bijpassende rijstijl. Twee slecht Nederlands sprekende bezorgers komen vervolgens de wasmachine leveren. En hoe! De wasmachine wordt zonder enig besef naar binnen gepropt, ontdaan van zijn verpakking (waarbij onze prullenbak als werkbank dient) en vervolgens naar de uiteindelijke plek gesjort. Door de lompe manier waarop dit gebeurde (hortend en stotend tegen deurpost) beschadigde ze uiteindelijk de deur van de nieuwe wasmachine. Na ze hierop te hebben gewezen was het antwoord ‘u bent toch verzekerd’.
Na deze schertsvertoning contact gezocht met de webwinkel (AO.nl) en zij gaven aan niet accepteren, direct retour sturen. En zo geschiedde. Echter, dit kon pas na een telefoontje met de baas, zo deelden de heren ons mede. Nadat ook de baas had gezegd dat het apparaat retour moest was de irritatie duidelijk te merken. De wasmachine was nog sneller buiten dan binnen, onze vaatwasser moest het ontgelden (stootschade) en de helft werd vergeten (transportbouten, gebruiksaanwijzing, gereedschap,…). Het was duidelijk, ze moesten weg. En wij bleven achter, met beschadigde vaatwasser, beschadigde prullenbak en zonder nieuwe wasmachine.

Zoals reeds gezegd, wat een vertoning, nog nooit meegemaakt. Onze vaste pakketbezorger is een topper, altijd stipt en vriendelijk. Echter is Extra@Home blijkbaar een aparte afdeling binnen PostNL, welke alle klussen weer uitbesteedt aan niet nader te definiëren bedrijfjes (Belgisch kenteken, blanco vrachtwagen).

Uiteindelijk hebben we, in overeenstemming met de webwinkel (zij zijn ook gedupeerd met een beschadigde wasmachine die retour komt) een klacht ingediend bij PostNL. Hierop kwam enkel na zelf telefonisch contact bevestiging van ontvangst. Wij stellen PostNL aansprakelijk voor de geleden schade, zover is duidelijk, maar PostNL mag zich ook eens flink achter de oren krabben over het inzetten van dergelijke bedrijven, want dit is de grootste antireclame denkbaar.

Wij hebben de klacht reeds neergelegd bij PostNL, uitgebreid uitgelegd, voorzien van duidelijke foto's. Het zou PostNL sieren wanneer hier een duidelijke, snelle afhandeling op volgt. Het kan namelijk niet zo zijn dat wij, na het hebben van een dergelijke ervaring, wekenlang in een welles-nietes situatie terecht komen.

Zodoende verwacht ik van PostNL een passend voorstel voor onze schade.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 11 september 2018 om 14:27 geantwoord

Geachte heer Faut,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat er schade is ontstaan natijdens de levering van uw wasmachine, die bovendien door schade direct weer retour is gegaan. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan, dit is uiteraard absoluut niet de manier waarop uw zending hoort te worden afgeleverd. Graag geef ik u een toelichting.

Dergelijke producten worden niet door de pakketdienst van PostNL zelf bezorgd maar door onze vrachtdienst Extra@Home. Ik kan hierin tot mijn spijt geen actie voor u ondernemen, Extra@Home heeft een eigen klantenservice. Voor informatie over de verdere afhandeling adviseer ik u dan ook om contact op te nemen met Extra@Home op telefoonnummer 088-2363764. De klantenservice van Extra@Home is te bereiken op werkdagen tussen 08.00 uur en 20.00 uur en op zaterdag tussen 09.00 uur en 18.00 uur. Ik begrijp dat u ook reeds in contact bent met de afzender van de zending. Ik hoop uiteraard dat deze vervelende situatie snel naar tevredenheid zal worden opgelost.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

PostNL Klantenservice

Heeft op 11 september 2018 om 14:49 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,
Ik had uw reactie uiteraard enigszins zien aankomen. Per telefoon werd mij reeds meegedeeld dat Extra@Home een aparte afdeling is binnen PostNL, echter zijn deze op Klacht.nl niet actief. Daar ik deze klacht toch graag online ventileer heb ik deze bij jullie neergelegd.

Ik wil u zodoende danken voor uw reactie, echter kan ik zodoende nog niet zeggen dat deze klacht naar tevredenheid is opgelost. Voor een consument is PostNL gelijk aan PostNL Extra@Home, dat dit intern wordt opgeslitst is voor een gedupeerde minder relevant.

Alle klachten die gemeld zijn door Philippe F