Klacht: Wasmachine dure reparatie, probleem blijft

op 20 mei 2017 over Miele in de categorie Huishoudelijke apparatuur

Onze wasmachine functioneerde niet meer, het ‘spoelen’ lampje bleef branden en het wasprogramma werd niet afgerond. Resultaat; was drijfnat en niet schoon.
Afspraak met een monteur gemaakt en die heeft geconstateerd dat de motor vervangen moest worden. Kosten all-in 397 euro.
Je moet toch verder dus de reparatie laten uitvoeren.
Maar bij de eerste de beste wasbeurt was het probleem weer terug. De motor draait niet eens want het programma stopt gelijk nadat er water in de trommel is toegevoegd. Hetzelfde lampje blijft weer knipperen en de machine stopt er gewoon mee.
Ik vind het belachelijk dat de monteur niet eens gecontroleerd heeft of het euvel verholpen was. Ook de snelle aanname dat de motor vervangen moest worden lijkt wat kort door de bocht. Klaarblijkelijk is er iets anders aan de hand en dat kan wellicht voor veel minder geld gerepareerd worden.

Wanneer de machine wel is gerepareerd.
Wanneer de kosten voor de succesvolle reparatie in rekening worden gebracht en de kosten voor de eerste zinloze reparatie gecrediteerd worden.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Miele

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Miele nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Gert-Jan van Wijk

1 maand geleden - Klacht is inmiddels goed verholpen en de 'echte' kosten in rekening gebracht. Netjes van Miele!

Alle klachten die gemeld zijn door Gert-Jan van Wijk