Klacht: Wachten, wachten en nog eens wachten!

op 20 juni 2017 over Seats and Sofas in de categorie Meubelwinkels

Op 4 maart 2017 liepen wij de Seats and Sofas te Sliedrecht binnen. We hebben die dag voor een (dachten wij) mooie prijs een bank gekocht. De helft van de prijs af met de duurste stof. Leek bijna te mooi om waar te zijn.

De bank die we wilden zou tussen 6 en 12 weken duren qua levering. Maar deze bank ging altijd heel snel, dus kon tussen 4 en 6 weken zelfs al zijn. Bij de kassa werd ons dan ook gevraagd of wij eventueel in staat zouden zijn om voor die 6 weken dus op te halen. Natuurlijk! Dit kwam zelfs op de bon te staan. We zouden gebeld worden zodra de bank binnen is.

Ongeveer 11 weken later hadden we nog helemaal niks gehoord. Maar dan ook echt volledige radiostilte. Dus besloten om zelf toch maar is te bellen om te kijken waar de bank blijft.

Om te beginnen is Seats and Sofas Sliedrecht bellen een ware opgave! Het kost mij gemiddeld meer dan 10 pogingen om iemand aan de lijn te krijgen. Heel vaak gaat hij helemaal niet over en gebeurd er vrijwel niks totdat je opeens een in gesprektoon krijgt. Te bizar voor woorden hoe slecht bereikbaar ze zijn.

Hoe dan ook, uiteindelijk een vriendelijk mevrouw aan de lijn. Die kon in het systeem alleen zien dat de bestelling bij de fabriek was ingediend. Ze zou afdeling inkoop voor mij nabellen om te vragen hoe het zit en mij daarna voor half 6 terugbellen.

Om kwart voor 6 heb ik zelf maar gebeld. Mevrouw was alweer naar huis. Volgende dag weer gebeld en mevrouw gaf aan dat ze nog wilde bellen maar niet meer van gekomen. Maar inkoop gaf aan dat komende week een levering zou komen. Daar zou de bank waarschijnlijk bij zitten. Wist ze echter niet zeker. Of ik nog even wilde wachten.

Hele volgende week uiteraard weer niet gebeld! Ik einde van de week zelf weer gebeld. Niemand wist ergens van. Ik weer om diezelfde vrouw gevraagd, die gaf aan dat ze ook niet wist en zou nog keer bellen met afdeling inkoop en mij daarna terugbellen. Uiteraard werd ik weer niet terug gebeld en heb ik dus zelf weer gebeld. Mevrouw was al naar huis.

Toen was ik het zat en heb ik om de manager gevraagd. Die stond mij heel vriendelijk te woord en gaf aan mij hiermee te willen helpen. Als tegemoetkoming zou de bank dan bezorgd worden ipv zelf ophalen. Daar ging ik mee akkoord. Met name omdat ophalen ook steeds lastiger werd omdat mijn vrouw hoogzwanger is. Hij zou mij die woensdag erna terugbellen om aan te geven wanneer de bank dan bezorgd zou kunnen worden. Dat deed hij ook netjes. De bank zou diezelfde week nog aankomen, dus dan zou ongeveer vrijdag, misschien maandag bij mij in huis staan. Als de bank pas vrijdag aankomt zal hij natuurlijk maandag pas geleverd worden. Ik heel blij! De transporteur zou contact met mij opnemen voor een exacte tijd.

Vrijdag middag 4 uur. Ik was nog steeds NIET gebeld door de transporteur. Du ik weer seats and sofas gebeld. Bank was er al, maar transporteur moest ik zelf even bellen. Die horen eigenlijk mij te bellen, maar blijkbaar was het druk.

Ik transporteur bellen. Die gaf aan dat hij toevallig net van plan was te bellen. Maar alles goed en wel, ik kon gelijk een afspraak maken. Maandag over 2 weken heb ik een plekje… Ik vraag vriendelijk of het echt niet eerder kan. Nee! Uiteindelijk speel ik mijn trump kaart dat mijn vrouw zwanger is en dat die maandag echt te laat is. Dus gelukkig kon meneer dan bij hoge uitzonder volgende week dinsdag. Dus een kleine week eerder. Maar alsnog eigenlijk enorm laat.

Ik wel weer seats and sofas gebeld, dit was niet wat wij hadden afgesproken. Hij zou uiterlijk die maandag bij ons zijn. Die gaven aan dat ze afhankelijk zijn van de transporteur dus ook niks konden doen.

Ik dus maar weer even bij gelaten. Dacht toen nog, zal ik zelf ophalen? Niet gedaan omdat de oude bank toch ook nog niet verkocht was. Dus die dinsdag laten staan.

Die maandag ervoor krijg ik een smsje. Ze komen die dinsdag tussen half 12 en 1. Mooi!

Die maandagmiddag wordt ik gebeld dat ik nog niet betaald heb en dat anders de bank niet geleverd kan worden. Ik gaf aan dat ik gezien de omstandigheden eerst de bank wil zien voordat ik betaal. Dat kon uiteraard echt niet dus ik moest uiteindelijk wel overstag, wilde ik die bank nog krijgen. Dus ik toch maar betaald, gelijk betaalbewijs er achteraan gestuurd via de mail. Volgende ochtend de winkel gebeld of het binnen is en de bezorging wel echt door kon gaan!

Ja meneer, het is binnen en de bank zal bezorgd worden! Mooi!

Nog geen uur later belt de transporteur. Meneer, uw afspraak van vandaag kan niet doorgaan, wij mogen de bank niet meenemen van seats and sofas omdat u nog niet betaald heeft…

En dat is waar ik nu ben! Dat is vandaag! Ik ben werkelijk waar witheet van woede.

Als de bank VANDAAG nog bezorgd wordt!

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Seats and Sofas over deze klacht.

Heeft op 20 juni 2017 om 13:04 geantwoord

Reactie van de melder van de klacht hvhengel

5 maanden geleden - Dit is GEEN oplossing. Deze klacht is in behandeling genomen en er is heel duidelijk nog GEEN oplossing! Dit standaard bericht laat ook nog eens duidelijk zien dat dit een automatisch gegenereerd antwoord is.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Seats and Sofas in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Seats and Sofas een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Seats and Sofas

Heeft op 04 juli 2017 om 12:11 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door hvhengel