Klacht: Wachten op zakelijke levering.

op 30 september 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Wacht op een pakket, wat vandaag geleverd zal worden. Echter bij controle van de levering op de site van DHL staat: de bezorger is om 05:02 uur is langs geweest en de zaak was gesloten. (Ze verwachten zeker een 24/7 economie???) Klantenservice gebeld, echter is die gesloten in het weekend (Geen 24/7 economie bij DHL dus…). Mail via de site gestuurd met klacht. Krijg een automatisch bericht dat ze z.s.m. contact met me opnemen. Als ik wil reageren, staat er een apart e-mail adres bij, waar ik dan een mail naar kan sturen. In reactie nog even een mail gestuurd naar dat aparte mail adres. Komt er precies dezelfde reactie binnen als op de eerste mail via de site. Het verbaasd mij in de huidige tijd, dat een bedrijf dat op zaterdag levert, niet bereikbaar is voor reacties of klachten voor zijn klanten. Ik denk dat DHL de ontvangers van pakketten niet als (potentiële) klanten zien, maar alleen de verzenders, die betaald hebben.

De levering staat nu gepland op dinsdag 20-09-2016, prinsjesdag. Ik zit bijna centrum Den Haag, dus ben benieuwd of dit gaat lukken.

Ik ga deze klacht ook bij mijn leverancier neer leggen, met de mededeling dat als zij via DHL blijven leveren, ik een andere leverancier voor mijn bedrijf ga zoeken. Desnoods één, die duurder is, maar wel betrouwbaar kan leveren.

Vervolg op 19/9/16:
Hé, op 17 september een bericht geplaatst op DHL Express Nederland. Zie het niet meer terug. Is dit door DHL verwijderd? Gelukkig had ik hetzelfde bericht als recentie daar en hier geplaatst. Echter tot op heden geen enkel teken van leven ontvangen van DHL. Niet op mijn berichten via de site en ook niet op de berichten op facebook (nl en Den Haag). Dacht toch echt dat de mensen bij DHL op maandag werken. Oh nee, toch niet, de bezorging staat ook pas op dinsdag gepland, nadat het op vrijdagochtend om 05:02 uur niet kon worden afgeleverd. Dan zal er hier op maandag dan ook wel niet gewerkt worden. Lijkt een korte werkweek, maar ja, als je s’-nachts door gaat met bestellingen leveren, kom je wel ruim aan je uren…

Wanneer DHL eindelijk eens in 1 keer aflevert, zoals het hoort.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 30 september 2016 om 11:52 geantwoord

Goedemorgen,

Enorm vervelend dat het tijdens de eerste poging niet goed gegaan is, wat ik in het systeem zie, is dat er een \"adres gesloten\" melding in het systeem stond voor 17 september die zich jaarlijks herhaald op deze datum, hierdoor is er geen chauffeur langs geweest. Het kan zijn dat deze melding erin staat door bijvoorbeeld een eerdere vakantie tijdens deze datum of dat er is doorgegeven dat u standaard gesloten bent op zaterdag. Mijn excuses voor het ongemak dat u hierdoor ervaren heeft.

Ik zie dat het pakket op dinsdag alsnog bij u is geleverd.

Vriendelijke groet,

Sanne
DHL Parcel Webcare

Heeft op 30 september 2016 om 12:13 geantwoord

Op 30 september een oplossing voor een pakketlevering, die op 20 september is geleverd? NEE, GEEN OPLOSSING!! Zorg er voor dat dit soort onzin niet meer in jullie systeem staat, waardoor jullie eindelijk eens een zending in 1 keer goed kunnen leveren.
Blijft nog steeds staan: Als iets met DHL wordt verstuurd door de leverancier en dat kan niet op een andere manier, dan zoek ik liever een andere leverancier.

DHL als pakket bezorger? Nee, bedankt.

Alle klachten die gemeld zijn door Rik Uiterlinden