Klacht: Waarom wordt het onterecht retourgestuurde pakket niet afgeleverd?

op 25 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Goedemorgen,

Ik had online een nieuwe telefoon besteld, omdat mijn huidige het begeven heeft.
Postnl heeft geprobeerd om die bij mij te bezorgen maar ik was niet thuis. Daarom heb ik hem bij een postnl service punt laten bezorgen. Echter hebben ze mijn pakket daar geweigerd en retour gestuurd.

Het gaat om zending: 3SYYZL012671948

Eerder kwam er op de track en trace te staan dat het retoursturen een dag uitgesteld was tot maandag 17-07 (vandaag dus) echter staat er nu dat de bezorgdatum onbekend is en lijkt het dus weer uitgesteld te worden. Hoe kan het dat het toch vrij lang duurt voor een pakket retour is? Het is erg lastig zonder telefoon.
KPN geeft mij aan mij pas verder te kunnen helpen wanneer de telefoon weer terug is.

Wanneer de telefoon zo spoedig mogelijk alsnog afgeleverd wordt zodat ik mijn nieuwe telefoon bij KPN kan ophalen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 25 juli 2017 om 11:44 geantwoord

Geachte heer Striekwold,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het bijzonder spijtig om te vernemen dat een voor u bestemd pakket retour is gestuurd naar de afzender en tijdens het retourproces vertraging heeft opgelopen. Mijn excuses hiervoor. Graag geef ik u een toelichting.

Aan de hand van de door u meegestuurde gegevens heb ik de status gecontroleerd. De zending is op 18 juli bezorgd bij de afzender. Dit is voor mij niet mee terug te draaien, ik kan er niet voor zorgen dat het pakket opnieuw naar u zal worden verzonden. Wanneer een pakket retour wordt gestuurd, zal de precieze reden van retour op het pakket zelf worden aangegeven. Ik adviseer u dan ook om hierover contact op te nemen met de afzender van het pakket zodat zij de reden van retour kunnen controleren en het pakket eventueel opnieuw naar u kunnen verzenden. Als het pakket ten onrechte retour is gezonden kan de afzender hierover bij ons een klacht melden. Nogmaals mijn excuses voor alle overlast die u hiervan heeft ondervonden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Alle klachten die gemeld zijn door Thomean