Klacht: waardevolle zending voor de deur gelegd zonder indentificatie

op 19 mei 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op vrijdag 8 mei jongstleden is er een waardevol pakketje bij de voordeur gelegd door de Post NL bezorger. Op dit adres heb ik 5 jaar geleden tijdelijk gewoond en nadat ik de eigenaar van het appartement heb lastig moeten vallen hiermee, bleek dat de huidige bewoners het pakketje voor de deur vonden toen ze na een weekend weg op zondagavond thuis kwamen. Op de track trace (3SXxxxxxxxx) staat als handtekening de letter C. De vereiste 3 laatste cijfers van bv een rijbewijs, voor dit soort zendingen, ontbreken !
Omdat ik bang ben het pakketje kwijt te raken ga ik het nu zelf maar ophalen en wel op 18 mei aanstaande, terwijl KPN het nieuwe abonnement al op 9 mei hebben laten ingaan. Tijdens de verschillende telefoontjes met KPN waarin ik allerlei verkeerde informatie ontving blijkt dat zij totaal niet willen meewerken. Klacht volgt dan ook over KPN)

Gewenste Oplossing:

Vergoeding van reiskosten per auto om pakketje zelf op te gaan halen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de bezorging van uw pakket niet goed is verlopen. U geeft aan dat uw pakket bij de voordeur is achtergelaten. U geeft aan dat u kosten heeft moeten maken om de zending op te halen en ik begrijp dat u hiervoor een vergoeding wenst. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.Aansprakelijkheid voor gevolgschade is uitgesloten volgens de Algemene Voorwaarden, ik kan er niet voor zorgen dat u in aanmerking komt voor enige vorm van vergoeding voor eventuele kosten die zijn ontstaan door deze situatie.Als de bezorging niet goed uitgevoerd is wil ik wel graag een klacht voor u melden zodat de bezorger wordt aangesproken. Ik begrijp echter dat het gaat om een pakket wat geadresseerd is geweest aan een oud adres van u. Kunt u dit toelichten?Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding verder in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:- Wat is de Track en Trace-code van uw pakket? - Wat is het volledige adres?Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht HKo

4 maanden geleden - Track Trace : 3SCBMS253875301 H.M. Koopmans, Watersteeg 61, 3824EL Amersfoort

Reactie van de melder van de klacht HKo

4 maanden geleden - 3SCBMS253875301 Track Trace HM. Koopmans, Watersteeg 61, 3824EL Amersfoort

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 19 mei 2020 om 12:10 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. Voor het onbeheerd achter laten van de zending heb ik inmiddels een klacht doorgezet. Dat wordt opgepakt door de leidinggevende en die zal dit gaan bespreken met de bezorger zodat we dat soort situaties kunnen voorkomen. U ontvangt daar verder geen reactie meer van. Uiteraard excuses voor het ongemak dat is ontstaan.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Heeft op 19 mei 2020 om 15:58 geantwoord

Alleen een verontschuldiging van PostNL is niet voldoende.

Alle klachten die gemeld zijn door HKo