Klacht: Waardeloze service

op 15 september 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

13 september word je pakket geleverd door DHL Parcel, tussen 11 en 15 uur. Joepieeeeee……
Plannen omgegooid en vandaag thuis gebleven, en morgen op pad.
17:15 nog geen pakket, dus dan maar even bellen.
Medewerker aan de telefoon die wist te vertellen dat mijn pakket naar een verkeerd depot is gestuurd. Op de vraag wanneer ik het pakket kan ontvangen, krijg ik ontwijkende antwoorden. Het komt er op neer dat het pakket “soort van kwijt” is, aangezien medewerker niet precies weet waar het is, wanneer het geleverd kan worden op het huisadres, of op het ophaalpunt. Ook de optie om het morgenochtend zelf op te halen, of na 17 uur geleverd te krijgen, is niet bespreekbaar. Er kan volgens de medewerker gewoon helemaal niets. Ondertussen heb ik het pakket dus niet….(pakket is morgen nodig!) en weet ik niet hoe of wat. DHL medewerker was hoe dan ook niet echt klantvriendelijk, en oplossingsgericht bezig (Service is ver te zoeken helaas.) En volgens medewerker zelf hadden wij een ander beeld van service en het gebruik van de nederlandse taal dan hij, dat ligt aan de generatiekloof volgens medewerker.

Update 15 september, 10 medewerkers verder en een aantal dagen, nog steeds geen duidelijkheid wanneer het pakket komt!!

Mijn pakket dat vandaag 15 september nog word bezorgd!!! Ben helemaal klaar met DHL.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 15 september 2017 om 13:52 geantwoord

Goedemiddag Janette Temminck!

Bedankt voor uw bericht.

U geeft aan dat uw zending vertraging heeft opgelopen omdat uw pakket kwijt is. Ik ben uw zending gaan nakijken in ons systeem en zie dat er sprake is van een sorteerfout. Uw zending is dan inderdaad per abuis naar een verkeerd depot uitgesorteerd en zal eerst retour moeten naar het centrale sorteercentrum waarna deze opnieuw gesorteerd gaat worden.

Het herstellen van een sorteerfout duurt doorgaans genomen 1-2 werkdagen. Naar verwachting zal uw pakket zaterdag of maandag bij u geleverd worden. Heel begrijpelijk dat u hier niet blij mee bent, mijn excuses voor het ongemak dat u hiervan heeft.

Mocht u verder nog vragen hebben dan horen wij dat graag.

Janneke
DHL Klantenservice
Webcare

Heeft op 18 september 2017 om 09:44 geantwoord

Inmiddels is het maandag 18 september. Nog steeds geen duidelijkheid en geen pakket.

Alle klachten die gemeld zijn door JaLiJe