Klacht: waardeloze postbezorger

op 26 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

De postbezorger weigert systematisch om een pakket bij de buren af te geven.

Moet hierdoor naar de stad op het na 2 dagen op te halen.

Wellicht is de bezorger te lui of te dom om dit te begrijpen. Ik gok het laatste.

Als die lamme bezorger gewoon de moeite neemt om het aan te bieden bij een buur, net zoals een concurrent die het wel begrijpt.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 26 september 2017 om 12:00 geantwoord

Geachte heer Looman,

Dank u wel voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat u nooit thuis bent als de bezorger naar u onderweg is en dat hij de zending niet bij de buren afgeeft.

Niet alle zendingen mogen bij de buren worden afgegeven. De afzender kiest voor een bepaalde verzendwijze waarbij het wel of niet is toegestaan. Ik kan hier geen melding voor aanmaken omdat ik niet kan controleren of de buren thuis waren op het moment van bezorgen.

Heeft op 26 september 2017 om 17:04 geantwoord

Beste,

U Neemt maar aan dat er getekend voor ontvangst moet worden.
Dit is niet het geval. De bezorger neemt gewoon nooit de moeite om de buren te benaderen.
Dat is zijn keuze en komt liever nog een keer terug terwijl hier ook overdag wordt gewerkt.

In alle gevallen kan hij de moeite nemen om een pakket bij de buren af te geven.

Sterker nog, ik heb hem een keer opgewacht en terwijl hij een briefje in de bus wilde doen heb ik hem hierop aangesproken en zei dat het teveel tijd zou kosten om naar de buurman te gaan.
Mijn reactie was dan ook dat hij dit ruimschoots zal inhalen omdat hij dan geen tweede keer hoeft te komen.
Daar had mijnheer geen antwoord op maar blijft gewoon zijn eigen ding doen.

Dus kom niet aan met een simpel antwoord.

Groeten JML

Alle klachten die gemeld zijn door easterwood