Klacht: Waardeloos afhandelen voor het retour krijgen van mijn pakket.

op 19 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb op 28-7-2017 een Pakket naar mijn vriendin in Venezuela gestuurd, met track & trace en verzekerd, er wordt mij gezegt ongeveer 10 dagen dat het zal duren, na 10 dagen nog steeds geen verandering in de Tack & Trace dus na 20 dagen ga ik bellen hoe het er mee zit.. er wordt mij verteld we kunnen een onderzoek starten naar het pakket en dan zou ik binnen 13 dagen een reactie krijgen, dus ik een formulier ingevuld, en na 12 dagen te hebben gewacht maar weer gebeld, krijg ik te horen ze zijn er nog mee bezig, krijg ik de dag erna een Mail we gaan met het onderzoek starten ????? in plaats van een antwoordt gaan ze starten, dus ik na een aantal dag weer gebeld,, krijg ik te horen Wegens politieke situatie in Venezuela zijn de vliegroutes gestopt. Zending staat in onze douaneloods opgeslagen tot nadere bericht.dus mijn pakketje ligt in amsterdam in de douane opslag tot, ??? die situatie is al sins Januari 2017, dus ik maar WEER gebeld, en met een medewerker gesproken, en ze ging zorgen dat het pakketje retour naar mij zou komen.en ik de kosten voor het verzenden vergoed zou krijgen haar een mail gestuurd met bevestiging wat we hadden afgesproken en voor de zekerheid ook nog mijn adres erbij gezet, dus ik kreeg deze mail van haar weer als bevestiging Op uw verzoek heb ik onderzoek gedaan naar uw zending met onderstaande gegevens. Uit het onderzoek blijkt dat de zending helaas retour gaat We vinden dit vervelend voor u en bieden hiervoor onze excuses aan.
We vergoeden de verzendkosten ter hoogte van € 25,95. Dit bedrag wordt in week 40 overgemaakt deze mail kreeg ik terug donderdag 7 september, dus ik ging er vanuit ok het is donderdag dus morgen zal ik het niet terug ontvangen dat zal maandag 11 september zijn maar niks ok na misschien dinsdag 12 september, het pakketje is tenslotte in Nederland en wanneer we een pakketje in nederland versturen naar een adres in nederland het is er de volgende dag, maar nope niks, inmiddels woensdag 13 september, dus ik denk ik zal maar WEER eens een keer bellen hoe het nu zit.. krijg ik te horen van de Klanten service ohh ja ik zie het, duurt tussen de 3 en 5 weken voordat u het pakketje retour ontvangt WAAT ??? hoe kan het in hemelsnaam zijn dat ik een pakketje verstuur en ik 5 weken moet wachten op mijn eigen pakketje terwijl het hun fout is door mij niet meteen bij het versturen te vermelden luister meneer we kunnen het niet daarheen versturen op dit moment….dan zegt ze ja het is een grote opslag dus,, ja dus ik dacht dat die pakketjes Track & trace hadden dat je kan zien op een PC waar dat pakketje ligt in een rek. ik vindt dat als door een fout gemaakt door post NL er iets meer moeite gedaan mag worden om de pakketjes die retour moeten naar een klant. niet maar 1 keer per week in een zending retour gaan naar een distributiekantoor.. zorg ervoor dat mensen zo snel mogelijk hun spullen retour krijgen, en NIET ook nog eens 3 tot 5 weken moeten wachten dat gaat helemaal nergens over.. ben echt boos.. (update) nu inmiddels 2 keer contact weer gehad met support op 13e en vandaag de 16e en ik weet en heb nog steeds NIKS.. iedereen zet een Melding out naar de behandelaar om contact met me op te nemen om concreet te krijgen wanneer ik me zending retour krijg. maar die is denk ik op vakantie want ik hoor niks pfff.

Als ik mijn pakketje deze week nog terug krijg zodat ik met een andere vervoer service alsnog mijn pakket bij mijn Vriendin kan krijgen

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 19 september 2017 om 16:52 geantwoord

Geachte heer Blankers,

Uit uw bericht begrijp ik dat u ontevreden bent, omdat uw zending nog niet retour is gekomen. Het spijt me om dit te horen en ik wil u mijn excuses aanbieden voor het ongemak.

Ik zie dat u meerdere keren contact heeft gehad met de klantenservice over deze situatie. Uw zending is vrijgegeven door de Douane, maar de zending is op dit moment nog niet in het distributieproces beland. Hiervoor heeft mevrouw van der Kamp meerdere keren contact gehad met de afdeling inklaringen. Gisteren is er een nieuw verzoek gedaan met de vraag om u hiervan op de hoogte te houden. Om die reden raad ik u aan om een reactie af te wachten.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft op 19 september 2017 om 19:24 geantwoord

I heb contact gehad op 13-9-2017 daar wordt mij verteld door klanten service
(Klantenservice
Precies, en dat is natuurlijk niet fijn als zoiets ineens heel lang zal gaan duren en naar mijn inzien ook overbodig. Vandaar dat ik het onderzoeksteam hier nogmaals naar laat kijken met het verzoek om ook aan u te laten weten wanneer u de zending mag verwachten ;) Houdt bovenstaande 3S code wel af en toe in de gaten ;) Onder deze code komt het pakket retour.
2:35:43 PM) en nu zegt u mij dat er Gisteren een nieuw verzoek is gedaan dat is dan 18-9-2017 waarom niet op de 13e zoals mij dat werd verteld?? op 7-9-2017 heb ik contact gehad met Mvr van der Kamp en werd mij al verteld dat de zending was vrijgegeven door de Douane, hoe kan het in hemelsnaam zijn dat ik al meer dan 2 weken moet wachten op een pakje dat niet eens het land is uitgeweest, maar retour moet komen. als ik een pakje stuur naar waar ook in europa is het er in 5 dagen maar een pakje retour van Amsterdam. binnen nederland duurt langer dan 2 weken??... nadat ik contact heb gehad met klantenservice. en ik de 3S code had ingevoerd op mijn App staat er morgen tussen 10:30 en 12:30 dus ik ben daar voor thuis gebleven.. maar om 12:30 niks dan kijk ik op de app weer en dan veranderd het weer naar Bezorg Moment is niet bekend?? Hoe moeilijk kan het zijn jullie hebben Track & Trace jullie voeren alles in op de PC wat en waar iets ligt op het rek in welk magazijn dan ook. ik heb jullie zelfs Foto's gestuurd van het pakketje hoe het eruit ziet. kom op zeg.. en het enige wat ik van jullie hoor is sorry maar wacht maar gewoon af.. dat is niet een oplossing..

Alle klachten die gemeld zijn door schoffieke