Klacht: Waardeloos

PH99 op 18 februari 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een buitenlands pakket zou bij mij worden bezorgd. Heb een briefje in de brievenbus gehad dat het bij het PostNL punt lag. Wij waren gewoon thuis. Paar dagen later sloot dat PostNL punt vanwege corona, maar geen mail gehad waar mijn pakket dan heen is gebracht. Geen track en trace code gehad. Gebeld met PostNL maar ze konden alleen hun excuses aanbieden, of ik contact kon opnemen met de verzender, terwijl de verzender daar niks aan kan doen. Ik een klacht ingediend, omdat mijn dure pakket weg is, kreeg ik een reactie op terug waar ik niks mee kon. Het was net alsof ze mn klacht niet eens hadden gelezen, sus ik bericht teruggestuurd. Na 10 dagen nog geen reactie op gehad dus nog een bericht teruggestuurd, krijg ik gewoon geen reactie op. Ben echt heel kwaad en snap niet dat jullie zo met je klanten omgaan echt absurd. Maar dat ik meer dan 50 euro kwijt ben door PostNL zonder goede oplossing en zonder reactie is niet het enige. Elke keer worden pakketten niet bij ons thuis bezorgd, terwijl wij wel verzendkosten betalen. Wij zijn gewoon allemaal thuis, aangezien het coronavirus heerst en je nergens naartoe kan? Er wordt gewoon niet aangebeld en naar het servicepoint gebracht. Betaal ik geen verzendkosten voor? Dan nu was het gister weer raak. Wij waren gewoon thuis, er wordt niet aangebeld, maar wel een briefje in de bus gedaan dat we niet thuis zijn. Krijg ik net een melding dat mijn pakket bij een PostNL punt geleverd wordt die niet eens open is nu! Ik wil mijn geld van het buitenlandse pakket terug en verwacht ook excuses en dat voortaan de pakketten gewoon thuis bezorgd worden, echt absurd!

Wanneer ik mijn buitenlands pakket vergoed krijg en excuses krijg. Ook verwacht ik dat de bezorgers voortaan gewoon aanbellen, anders kan ik net zo goed geen verzendkosten betalen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 18 februari 2021 om 09:47 geantwoord

Beste mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat u een briefje in de bus heeft gehad om een pakket van het servicepunt af te halen. Het servicepunt bleek gesloten te zijn en nu is het niet duidelijk waar uw pakket is. Uiteraard is dit ontzettend vervelend voor u en bied ik mijn oprechte excuses aan.

Ik heb geen track trace code van u ontvangen en op postcode en huisnummer heb ik geen pakket gevonden uit het buitenland voor uw adres.
U geeft ook aan dat u kosten heeft gemaakt voor dit pakket en het bedrag wilt terug ontvangen.

Een afzender van een pakket is altijd de opdrachtgever en sluit een overeenkomst af met de vervoerder van het pakket. Hierdoor kan alleen de verzender een claim indienen bij desbetreffend postbedrijf en de verzender kan samen met u tot een gepaste oplossing komen. Dit is dan ook de reden waarom wij u doorverwijzen naar de afzender.

Natuurlijk blijft het erg vervelend voor u. Mocht u toch een track en trace code hebben dan ontvang ik die graag om u verder te kunnen informeren.
Nogmaals mijn welgemeende excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groet,
PostNL klantenservice