Klacht: waardeloos

op 14 juni 2017 over Seats and Sofas in de categorie Meubelwinkels

Ik heb een tijdje moeten sparen voor een bank, ik zag een mooie aanbieding bij Seats and Sofas dus zijn we ernaartoe gegaan om te kijken. Ik werd vriendelijk ontvangen en na een gesprek overgehaald om wat meer te betalen en dan ook echt van een goede kwaliteit te kunnen genieten. Het duurde toch even voor de bank klaar was, dus ik kon nog even doorsparen voor ik het bedrag bij elkaar had. Ik heb een mooi model voorgesteld gekregen, ik ben voor het duurdere stofje gegaan, want dat zou makkelijker met schoonmaken zijn (tegen vuil en water bestemd) Nog een mooie korting gekregen, ik was dus helemaal blij!!

Toen mocht ik de bank ophalen:) eindelijk thuis, bank binnen (de achterdeur moest eruit) ik heb een huurhuis, dus dat was een klus, omdat de deur uiteindelijk niet meet correct terug geplaatst kon worden. Maar goed, de bank was binnen en ik was blij. Uitpakken maar….. en toen: plank achter is gebroken, op de hoek beneden bij de poot zit een scheur, ook nog de verkeerde kleur, kortom balen!!

Volgende dag gebeld met het kantoor, mw. ging het bespreken en ik werd teruggebeld, dat gebeurde ook netjes. Ze vonden het zeer vervelend, maar konden niets tegen de verkeerde kleur doen. Er stond antraciet op het bestelformulier en je hebt daar dan wel verschillende tinten in, maar dat stond er niet bij. Ik had getekend, dus ze kon qua kleur niets voor mij betekenen. Seats and Sofa’s vonden het wel heel vervelend voor ons en daarom hebben zij besloten een meubelmaker in te schakelen, zodat in ieder geval de plank en de scheur gemaakt konden worden, daar was ik wel tevreden mee. Ondanks de tegenslagen, werd het toch netjes opgelost.

Het duurde even voordat de meubelmaker contact opnam, vervolgens hadden we de eerste afspraak. Ik heb vrij genomen hiervoor want wilde er natuurlijk bij zijn en ervoor zorgen dat er niets meer fout ging. De beste man kwam, maar alleen om te zeggen dat ze zieken hebben en dat de afspraak verzet zal moeten worden. Ik vroeg de meubelmaker naar binnen, zodat hij toch even een kijkje kon nemen. Hij betreurde de situatie en gaf aan dat de bank waarschijnlijk mee terug moest, want hij was inderdaad kapot en daarbij ook niet netjes afgewerkt! Ik gaf aan dat het lastig wordt, omdat wij de deur eruit moeten halen, we hadden de deur net (op eigen kosten )laten maken en nu moest de deur er weer uit. Seats and Sofa’s had aangegeven dat het thuis gerepareerd kon worden, want ik had al aangegeven dat het lastig wordt omdat de deur er weer uit moet. Dit heb ik aan de beste man verteld, hij zou het gaan overleggen Seats and Sofa’s en dan weer contact met ons opnemen. 10 april 2017 heb ik de bank opgehaald, we zitten nu op 13 juni 2017 en helaas is de bank er alleen maar slechter op geworden, de stof heeft kleine bolletjes (pluisjes) erop , er zitten al doorgezakte stukken in, de stof ziet er op het zit gedeelte uit alsof de bank al 3 jaar oud is. Als je op een bepaalde plek gaat zitten en/of opstaan dan hoor je ook een krakend geluid, ik wordt hier erg verdrietig van. Ik heb hier zolang voor gespaard, heb nu het gevoel dat ik 1520 euro heb weggegooid. Op 23 mei heb ik een nieuwe brief van de meubelmaker ontvangen dat zij op 26 juni langs kunnen komen, morgen ga ik bellen, dat ik daar niet akkoord mee ben. De bank is van hele slechte kwaliteit en is ook heel slecht gestoffeerd. Mijn collega is stoffeerder geweest en hij heeft ernaar gekeken, het is gewoon afgeraffeld werk zei hij.

Ik hoop echt dat hier een oplossing voor kan komen, ik zou toch nog een tijd met deze bank door moeten.

Alvast hartelijk bedankt voor de reactie!
Ik heb meer foto’s, die kan ik eventueel doorsturen.

groet Anna

Ik ben tevreden wanneer ik een goede bank heb, voor dit bedrag kan een kwalitatief een mooiere bank kopen, zelfs tweedehands! of als ik mijn geld terug krijg, zodat ik een andere bank kan kopen.

Ik heb niet heel veel vertrouwen na het lezen van alle reviews, ik had deze gelezen en ik moet zeggen dat ik heel veel dingen herken:(

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Seats and Sofas over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Seats and Sofas in behandeling genomen

Heeft op 16 juni 2017 om 21:37 geantwoord

Ik ben pad tevreden als er een passende oosding is een die is er nu niet. De stofferder komt pas eind juli

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Seats and Sofas een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Seats and Sofas

Heeft op 05 juli 2017 om 08:10 geantwoord

Geachte heer , mevrouw , Anna Kielczewska ,
wijn hebben uw melding in goede orde ontvangen ,
onze dank hiervoor .
Wij sturen uw melding door naar het filiaal van aankoop ,
voor een gepaste oplossing .
Wij hebben begrepen dat er een monteur komt om,
uw melding op te lossen.
Onze excuses voor het ongemak , ,
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd . .
Met vriendelijke groet , ,

Alle klachten die gemeld zijn door akiel84