Klacht: Waar is mijn postpakket!!

anabole op 22 februari 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste Postnl,

Op 3 feb. heb ik via marktplaats iets gekocht en besloten om het niet zo als ik gewoonlijk doe zelf op te halen, maar om het door Postnl naar mijn huis te laten brengen.
Ik kreeg keurig van de verkoper en TrackTrace code (3SYZXG144731570) om zo mijn pakket te volgen. Het ging allemaal prima. Volgens de TT zou het 5 feb. bezorgd worden tussen 15.30 en 18.00 u.
U raad het al geen pakket dus. Op 7 feb veranderde de TT in bezorgtijd nog onbekend door de slechte weersomstandigheden (sneeuwval).
Op dat moment kon ik mij dit nog goed voorstellen en ik besloot om dan maar even af te wachten.
Na verloop van een paar dagen zag ik inmiddels weer allerlei autos van andere bezorgdiensten door de straat rijden. Mijn TT was nog steeds onveranderd .Uiteindelijk heb ik contact gezocht op 11 feb. met Chatbot Daan.
Volgens Daan zat mijn pakket in het sorteerproces punt! en ik vond dat het tijd werd om de klantenservice te bellen om antwoorden te krijgen, ondanks dat Daan mij liet weten dat die mij niks meer konden vertellen. Na ruim 20 min in de wacht te hebben gehangen, onder het genot van een nogal irriterend muziekje, kreeg ik een hele vriendelijke dame aan de telefoon.
Na wat vragen en mededelingen volgens het script doorlopen te hebben, bleek dat ik inderdaad niks wijzer van haar kon worden. Op mijn vragen kon zij geen antwoord geven. Zij proefde mijn groeiende wanhoop en besloot het gesprek te beëindigen met de woorden dat alles goed zou komen, dat ik er nog een nachtje over moest slapen en dan de volgende dag de verkoper moest bellen. Hem kon ik dan vragen of hij Postnl wilde bellen om een z.g. case aan te laten maken.
De volgende dag was mijn TT nog steeds onveranderd en heb ik de verkoper gebeld. Je moet toch maar afwachten of iemand daartoe bereid is, maar hij was gelukkig zeer meegaand.
Diezelfde middag (13 feb) belde hij mij terug met de mededeling dat Postnl het pakket had geleverd bij mijn buren. Mijn TT was nog steeds onveranderd. Met buren bedoelde Postnl een huisnummer meer dan 400 woningen verwijderd van mijn huis. Maar ja, ik wil mijn pakket dus, moonboots uit te kast en lopen maar. Aangekomen op het betreffende huisnummer bleken de bewoners van niks te weten.
Intussen is het 13 feb en is mijn TT nog steeds onveranderd.
Ik ben mij goed bewust van het feit dan we al bijna een jaar een Corona probleem hebben en daardoor de drukte van bezorgdiensten enorm is toegenomen en ook de sneeuwval van afgelopen week kan vertragend werken, maar dat het zo moeilijk is om een antwoord te krijgen van Postnl verbaasd mij zeer. Het feit dat vele grote maar ook kleinere bedrijven inmiddels een eigen bezorgservice in het leven hebben geroepen verbaasd mij helemaal niet.

Gewenste Oplossing:

Ik wil graag weten waar mijn pakket is en waarom het zo moeilijk is om die vraag te beantwoorden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte mevrouw Pol, Uit uw bericht begrijp ik dat u wilt weten waar uw pakket is. Ik begrijp dat het heel teleurstellend voor u is dat uw pakket nog niet is aangekomen. Ik bied u dan ook mijn oprechte excuses aan voor het ontstane ongemak. Graag informeer ik u hierover. Aan de hand van de verzendcode 3SYZXG144731570 heb ik geprobeerd te achterhalen waarom uw pakket nog niet is bezorgd, maar helaas is dit niet gelukt. Om ervoor te zorgen dat dit alsnog zo snel mogelijk gebeurt, is aanvullend onderzoek vereist. Ik adviseer u daarom om contact op te nemen met de afzender. Die kan, als opdrachtgever van de zending, een officieel onderzoek bij ons aanvragen en u op de hoogte brengen van de uitkomst. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens u een prettige dag. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht anabole

1 jaar geleden - Beste Postnl Zojuist wederom contact opgenomen met de afzender van mijn pakket en uw opdrachtgever. Hij gaat vandaag een aanvraag voor een officieel onderzoeken bij Postnl indienen. Ik ga er vanuit dat ik van de vorderingen op de hoogte blijf. Mvrgr, Tineke pol

Reactie van de melder van de klacht anabole

1 jaar geleden - Beste Postnl Zojuist wederom contact opgenomen met de afzender van mijn pakket en uw opdrachtgever. Hij gaat vandaag een aanvraag voor een officieel onderzoek bij Postnl indienen. Ik ga er vanuit dat ik van de vorderingen op de hoogte blijf. Mvrgr, Tineke pol

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte mevrouw Pol, Hartelijk dank voor uw reactie waarin u ervan uitgaat dat u van de vorderingen op de hoogte wordt gehouden. Graag informeer ik u hierover. De afzender is de opdrachtgever van de zending aan wie het resultaat van het onderzoek wordt teruggekoppeld. U wordt als ontvanger hiervan niet op de hoogte gehouden. Ik raad u daarom aan voor het resultaat van het onderzoek contact op te nemen met de afzender. Mijn excuses voor het ongemak. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht anabole

1 jaar geleden - Ik ben blij dat er nu steeds zo snel gereageerd wordt. Vervelend vind ik het dat ik nu afhankelijk ben van de afzender en Postnl voor mij op dit moment dus niks kan betekenen. Hoe lang neemt zo 'n onderzoek in beslag bv? Als ik niks van de afzender hoor moet ik nl weer zelf aan de bel trekken. Wanneer?

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte mevrouw, Volgens mijn gegevens zou uw zending op 16 februari jl. zijn uitgereikt. Mijn excuses voor de vertraging welke deze zending heeft gehad. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht anabole

1 jaar geleden - beste Postnl , Ik heb mijn pakket inderdaad inmiddels ontvangen. Dank voor uw bericht. Mvrgr Tineke

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 22 februari 2021 om 10:46 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie en aanvullende informatie. Goed om te vernemen dat het pakket inmiddels door u ontvangen is.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door anabole