Klacht: Waar is mijn post?

op 20 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn post komt niet aan op mijn adres. Het gaat om belangrijke brieven zoals rekeningen van zorgverleners en brieven van de belastingdienst.
Ik vraag me af waar mijn post bezorgd wordt en of mensen uit de buurt mijn persoonlijke gegevens Kunnen inzien? Geen fijn idee!
Bovendien lopen mijn rekeningen op als ik niet tijdig betaal, maar als ik ze niet ontvang, kan ik ze niet betalen!
Wanneer neemt PostNL weer goede postbezorgers aan, die verantwoordelijk omgaan met belangrijke poststukken?

Graag een verklaring waarom ik vaak geen post ontvang!

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

6 dagen geleden - Geachte heer, mevrouw Jansen, Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp dat u het niet een fijn idee vindt dat uw post van belangrijke instanties niet aankomt. Ik wil hier graag een melding voor aanmaken zodat dit met de verantwoordelijke medewerkers wordt besproken. Ik heb dan wel wat extra informatie van u nodig. Kunt u aangeven of de post door ons bezorgd zou moeten worden? Dit vragen we altijd na omdat er tegenwoordig ook post door onze concurrent wordt afgeleverd. Dit is te herkennen aan de oranje streepjescode rechts onderaan de envelop of het PostNL logo. Bent u hier niet zeker van, dan kunt u dit bij de afzender navragen. Wanneer was de post precies op de bus was gedaan? En kunt u de overige namen noemen van de afzenders van de post die u mist? In afwachting van uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht JJAANNSSEENN

6 dagen geleden - Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice van Postnl. Mijn klacht is daar doorgegeven aan de betreffende afdeling en er is verbetering beloofd. Ik wacht af of dit helpt. Het gaat om blauwe brieven van de belastingdienst en een brief van Infomedics. Omdat deze poststukken vertrouwelijke persoonsgegevens bevatten, vind ik het niet prettig als ze zoek raken of in de brievenbus van iemand anders terechtkomen. Ik neem aan dat zeker de belastingdienst hun briefwisseling via Postnl laat verlopen. Mijn klacht heeft met name betrekking op de periode vanaf begin mei tot heden. Maar ook in het verleden heb ik al eens gemerkt dat ik rekeningen van zorgverleners niet had ontvangen. Ik hoop dat de bezorging in de toekomst accurater gebeurt. J.Jansen

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 20 mei 2017 om 11:46 geantwoord

Geachte heer Jansen,

Vriendelijk dank voor uw reactie. Ik ben blij om te vernemen dat u inmiddels via een andere weg een oplossing heeft gevonden.

Ik ga er vanuit dat de leidinggevende van uw postbezorger(s) een passende oplossing zal vinden om herhaling in het vervolg te voorkomen. Mocht u toch nog hinder ondervinden, dan hoor ik uiteraard graag van u. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door JJAANNSSEENN