Klacht: Waar is mijn pakketje

PeterB-uitB op 30 december 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Volgens de track and trace gegevens van de verzender is mijn pakketje op eindbestemming AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE Final delivery aangekomen. Dit is echter niet mijn huis adres. Via het online spamfilter van XS4ALL zag ik dat er diverse berichten van POSTNL zijn geweest, echter deze hebben allemaal hele vreemde URL’s, die niet van POST NL lijken te zijn. Ook de genoemde tracking nummers in de berichten zijn allemaal anders.

Ik ben pas tevreden als ik mijn bestelling thuis in handen heb.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 30 december 2019 om 13:50 geantwoord

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft omtrent de bezorging van uw pakket uit het buitenland. Graag reageer ik op uw bericht.

Een pakket uit het buitenland kunt u in de gaten houden via www.internationalparceltracking.com. U kunt in plaats van de 3S-code de buitenlandse code invullen. Zodra het pakket in Nederland is aangekomen en verwerkt en aan het bezorgadres is gekoppeld, komt er informatie tevoorschijn.
Dit kan echter enkel met codes die er ongeveer zo uitzien; AB1234567CD. Via uw code kan ik een pakket niet traceren. Vermoedelijk is het dan briefpost of wordt het via een andere bezorgdienst afgeleverd. Mocht u uw pakket niet spoedig ontvangen, dan adviseer ik u om contact op te nemen met de afzender voor een verdere oplossing.

PostNL Klantenservice

PeterB-uitB

Heeft op 31 december 2019 om 16:31 geantwoord

In uw antwoord lees ik: Een pakket uit het buitenland kunt u in de gaten houden via www.internationalparceltracking.com. U kunt in plaats van de 3S-code de buitenlandse code invullen. Echter, als ik het enige nummer dat ik heb invul is de response dat dit nummer niet gevonden kan worden.
In de volgende regel lees ik: Zodra het pakket in Nederland is aangekomen en verwerkt en aan het bezorgadres is gekoppeld, komt er informatie tevoorschijn. Dit kan echter enkel met codes die er ongeveer zo uitzien; AB1234567CD.
Hoe kom ik nu aan het nieuwe tracking nummer?????

Bij voorbaat dank.

Alle klachten die gemeld zijn door PeterB-uitB