Klacht: Waar is mijn pakket?

op 11 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb op zaterdag 27 januari 2017 een pakket naar Frankrijk verstuurd. Normaal gesproken deed ik dit met DPD, gaat met goede communicatie in 3 werkdagen, maar ik besloot om PostNL een keer uit te proberen aangezien ik zekerheid nodig had dat het pakket aan zou komen voor zaterdag 10 februari 2018. De prijs ligt een stuk hoger (19.50 t.o.v. 8.50), en ik dacht dat prijs wel een zekere kwaliteitsverhouding zou hebben. Dit bleek niet het geval. Op donderdag 1 februari werd het pakket gesorteerd in Frankrijk, het was toen al aangekomen, maar sindsdien is er geen verandering geweest in de status. Ik heb overigens niets ontvangen van PostNL zelf, ik moet constant zelf op zoek gaan naar de status. Ik heb op 4 februari contact opgenomen met PostNL. Hierbij gevraagd naar de status, mevrouw wist mij te vertellen dat er een vertraging is en als het voor 10 februari niet is bezorgd, dat ik dan maar weer contact moet opnemen. Ik het wederom is de tussentijd geen officieel bericht gehad met een vertraging. Vervolgens heb ik voor de zekerheid, om toch iets op “schrift” te hebben een twittergesprek gehad met PostNL, waarbij mevrouw mij verzekerde uiterlijk 10 februari het te hebben bezorgd. Inmiddels is het 10 februari, ik heb opnieuw contact opgenomen met PostNL. Klantenservice vermeldt mij nu: wat vervelend, het is er waarschijnlijk voor 22 februari, en anders neemt u maar weer contact op. Overigens dien ik te vermelden dat ik ook contact heb gehad met de Franse post, de Franse post gaf mij op 6 februari aan het pakket binnen 72 uur te bezorgen (dit staat ook op hun site), verder zei meneer dat ze een pakket van de PostNL pas na vijf werkdagen bezorgen. Vandaag op 10 februari hoor ik van de Franse post dat ze het allang hebben meegegeven aan “laposte” om het te bezorgen. Vrij apart.

Ik kan begrijpen dat een pakket vertraging heeft; ik kan begrijpen dat een pakket zoek raakt, maar alsjeblieft wees hier eerlijk in. Vooralsnog heb ik er zelf constant achteraan gemoeten, ik krijg geen informatie. Ik moet zelf contact opnemen met de franse post om erachter te komen hoe lang het nog duurt, en hoe lang het “normaal” gesproken duurt voordat een pakket wordt afgeleverd. Het is mij nu duidelijk dat de klant die vriendelijk en rustig blijft, keer op keer nul op het rekest krijgt. Ik wil weten waar mijn pakket is, en waarom de Franse collega’s van PostNL hele andere informatie weten te geven dan PostNL zelf.

Gewenste Oplossing:

Als ik weet waar mijn pakket is/weet dat het pakket kwijt is. Voor de persoon naar wie ik het pakket heb verstuurd is het al te laat, veel kan niet meer gebruikt worden. Maar zij moet constant rekening houden met een bezorgdatum, zij heeft ook een baan en de bezorgdienst geeft geen mogelijkheid voor het afhalen van het pakketje.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 11 februari 2018 om 17:55 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Khouw,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw pakket tot op heden nog niet is ontvangen op bestemming. Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend is. Ik zie dat u gisteren contact heeft gehad met onze webcare-afdeling en dat zij u een navraagformulier hebben verzonden via de mail. Ik raad aan deze zo volledig mogelijk in te vullen. Aan de hand hiervan wordt het onderzoek naar uw pakket gestart. Dit kan tot 12 werkdagen in beslag nemen. Ik kan me voorstellen dat u graag zo snel mogelijk een status-update wilt hebben, ik raad u aan dit onderzoek af te wachten. Zij nemen hierin ook contact op met Collis. Mijn excuses voor het ontstane ongemak. Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice of via Facebook of Twitter.

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door JorgenK