Klacht: waar is mijn pakket?

op 10 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Twee weken geleden zou ik volgens de track en trace van postnl een pakket uit het buitenland moeten hebben ontvangen. Er stond bij dat de zending in de brievenbus was gedaan. Niks ontvangen maar dit is ook onmogelijk omdat het item nooit in de brievenbus zou passen.

Ik heb contact opgenomen met postnl en ze konden zien in hun systeem dat het pakket inderdaad niet bezorgd is. Deze zou komende week wel bezorgd worden.
Twee weken later nog niks ontvangen en weer gebeld. Ja klopt pakket is niet bezorgd maar ik kan u niet vertellen waar het pakket is. Degene die hem verzonden heeft kan een onderzoek uit laten voeren. Maar de verzender zegt dat hij via de track en trace kan zien dat hij bezorgd is en doet verder geen moeite. Hele rare zaak bij postnl dat ze zo met hun klanten omgaan!!! Ik sta machteloos. Men heeft gewoon lak aan het feit dat door hun schuld een pakket zoek is geraakt!

Ik wil mijn pakket Z.S.M. ontvangen. Is hij niet binnen 1 week gevonden dan wil ik een schadevergoeding. Tevens vind ik dat men hun beleid wat betreft zoekgeraakte pakketten dient te wijzigen omdat men zo niet met hun klanten om kan gaan!

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 12 december 2017 om 11:47 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Khan,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een verwacht pakket uit het buitenland nog niet heeft ontvangen, terwijl de status op Track & Trace op 'afgeleverd' is komen te staan. Dit vind ik natuurlijk ontzettend spijtig en graag kijk ik wat ik hierin voor u kan betekenen.

Ik hoop op uw begrip dat we in veel gevallen afhankelijk zijn van afspraken die gemaakt zijn tussen internationale postbedrijven. Wanneer de afzender er voor heeft gekozen om een zending onverzekerd te versturen, kunnen wij helaas geen onderzoek naar uw zending opstarten. Dit is in overeenkomst met de eerdergenoemde afspraken waarin staat dat in deze situatie alleen de afzender bij zijn/haar verzendende postbedrijf terecht kan.

Mocht de zending verzekerd zijn verstuurd, of als er u nog iets niet duidelijk is kunt u altijd contact opnemen met onze Klantenservice http://www.postnl.nl/klantenservice.

Heeft op 12 december 2017 om 21:19 geantwoord

Het is toch te gek voor woorden dat ik door jullie schuld mijn pakket kwijt ben geraakt en dat jullie er niets aan doen. En dat door jullie schuld het syteem aangeeft dat het pakket wel bezorgd is en dat ik daardoor geen geld terug krijg.

Dan kunnen jullie wel zeggen dat het pakket niet verzekerd is en dat jullie dan geen onderzoek doen naar het pakket als ik erom vraag maar dan komen jullie er wel makkelijk van af. Aan de telefoon hebben jullie zelf gezegd dat het pakket niet bezorgd is maar hij wel in Nederland, dus bij jullie aangekomen was.

Alle klachten die gemeld zijn door Nasir Khan