Klacht: Vul die niet thuis briefjes in

op 12 mei 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik ben de tel kwijt. Alweer zo’n ‘vandaag troffen wij niemand thuis’ briefje in de bus.

De bezorger was voor de zoveelste keer te beroerd om:

– de datum in te vullen
– de afzender vh pakket te vermelden

Het is deze bezorger zelfs niet gelukt om het vakje waar het om ging aan te kruisen. In plaats daarvan staat er een vage krabbel in de buurt van dit vakje.

Er wonen hier meerdere mensen op 1 adres, en is het onduidelijk voor wie het pakket is.

Nou, dan zoeken we dat even op met de bezorgcode. Alleen is die, voor de zoveelste keer, niet geactiveerd en toont deze nul informatie.

Op naar de vriendelijke helpdesk op Facebook en Twitter. Ik word vrij snel geholpen, maar 2 verschillende medewerkers weten geen raad met mijn vraag ”voor wie is het pakket bestemd?”. In plaats daarvan geven zij mij informatie die ik al heb (uw pakket is bij de buren afgeleverd).

Bij herhaling van mij vraag of men aub zo vriendelijk wil zijn mij te zeggen of ze de geadresseerde kunnen achterhalen blijft het nu stil.
Later hoor ik dat zijn enkel kunnen zien dat er een pakket op mijn adres geleverd behoort te worden, en dat andere gegevens niet verstrekt kunnen worden.

Je zal maar in een huis met 20 studenten wonen. Elke gek kan dan het pakket gaan claimen bij de buren. In mijn situatie moet ik dan maar naar de buren om een pakket af te halen wat mogelijk niet eens voor mij is.

Het is werkelijk onvoorstelbaar dat een DHL bezorger niet 1 minuut de tijd kan/wil nemen om het Niet Thuis formuliertje in te vullen met informatie waar de geadresseerde iets mee kan. Een trackingcode die niet is geactiveerd. Hoe moeilijk kan het zijn?

Binnen 1 maand heb ik nu weer een slechte ervaring met DHL. De bezorgers gooien er met de pet naar, en op de afdeling klantenservice krijg je eigenlijk niks te horen waar je echt iets aan hebt.

Briefjes invullen met datum, naam afzender, naam geadresseerde en een geactiveerde bezorgcode.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 12 mei 2017 om 13:48 geantwoord

Goedendag,

Vervelend om te horen wat er kennelijk meerdere keren mis lijkt te gaan bij u. Bedankt voor het signaleren hiervan! Op deze manier kunnen wij onze dienstverlening verbeteren. Wij zullen een officiële klacht voor je indienen. Onze collega’s op het depot zullen de betrokken bezorger hier op aanspreken en intern passende maatregelen nemen om herhaling te voorkomen. Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Mike

Alle klachten die gemeld zijn door jstapper