Klacht: Vueling Online vol met bugs

op 27 januari 2011 over Vueling in de categorie Vliegmaatschappij

Toen ik een heen en terugvlucht boekte bij Veuling voor mijn moeder vergat ik haar familienaam op te geven. Het systeem gaf geen enkele waarschuwing daarover. Wanneer de aankoop volledig verlopen was kwam ik tot de vaststelling dat Veuling zelf de familienaam had toegevoegd met de familienaam van de kredietkaart houder. Gevolg familienaam passagier is niet gelijk aan de familienaam op de boeking gegevens. Via het terugscrollen op de webbrowser zag ik dat de familienaam niet was ingevuld. Nog die zelfde dag stuurde ik een email naar Veuling met de vraag of ze dat konden rechtzetten. De dag daarna werd ik gecontacteerd door Veuling dat ze dit wilden doen tegen de som van 100 Euro. U kan dus kiezen tussen tickets verliezen of 100 euro betalen. Na het sturen van een klachtenmail kreeg ik als melding dat er geen begrip was voor enige commerciele tussenkomst.

Gewenste oplossing

Als zij zouden toegeven dat de fout te wijten is aan een bug in hun boekingsysteem en dat er een melding zou moeten zijn dat er gegevens ontbreken zouden we alvast fijn vinden. Daarbij komt een onkostenvergoeding van 100 Euro om 2x een naam te wijzigen in een database overeen met pure diefstal. Wij hadden toch op meer begrip gehoopt bij Veuling

Alle klachten die gemeld zijn door wakkes