Klacht: Vroeger was kopen bij Media Markt een feest, nu een drama

op 20 maart 2017 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Tijdens de Media Markt BTW dagen heb ik een elektrische fiets gekocht, de Gazelle Orange C7 HM. Deze was leverbaar binnen 24 uur dus ik was lichtelijk teleurgesteld dat deze termijn niet behaald werd, maar in de drukte kan dat gebeuren. Lang verhaal kort: Dat was op 29 januari en nu is het 20 maart en heb ik mijn fiets nog steeds niet.

Drie dagen nadat ik de order had geplaatst had ik nog steeds geen fiets, maar kwam hij wel in de aanbieding bij de fietsenmaker. Dit voor een bedrag van maar liefst €70,- minder dan wat ik bij Media Markt heb betaald. Aangezien zij de laagste prijs garantie hanteren heb ik maar meteen gemaild met het verzoek of ze de prijs aan konden passen. Hierop kreeg ik een standaard antwoord terug met partners waarmee zij vergelijken. Dit zijn alleen elektronicawinkels zoals BCC enz. Voor de fietsen geldt dit dus niet, dit stond er ook niet duidelijk bij vermeld.

Toen wilde ik de fiets annuleren, maar omdat hij al op verzonden in mijn account stond was dit niet mogelijk. Ik zou het terug moeten sturen, maar daarvoor moest ik hem wel eerst binnen krijgen. Nog voor de eerste leverpoging werd ik gebeld dat er een verkeerde accu bij was geleverd, het zou dus nog iets langer duren. Nadat ik lang niets heb gehoord zelf maar weer contact op genomen en de fiets zou ‘binnenkort’ weer aangeboden worden. Op 3 maart (dus al meer dan een maand verder) zou hij dan bezorgd worden. Nu wordt ik op 2 maart gebeld dat het display defect is en de fiets dus wéér niet geleverd zal worden. Media Markt zou contact op nemen……. Niet dus.

Inmiddels is de aanbieding bij de fietsenmaker al weer voorbij en ben ik dus €70,- duurder uit omdat Media Markt mij al 2 maanden laat wachten op mijn bestellen (van ik herhaal, 24u levertijd). Bij een concurrent kopen kost mij nu €1789,- dus ik ben nu ‘’verplicht’’ om bij een winkel te blijven waar ik mij niet prettig meer bij voel. Ik voel me als consument nu wel echt genaaid.

Nu ik duurder uit ben en het een moeizame levering is, krijg ik jullie niet echt meer aanbevelen bij anderen. Media Markt, kom met een oplossing!

Komen jullie maar met een passend voorstel, plus de fiets natuurlijk.

4 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

1 dag geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Tim Verhoeven