Klacht: Vriendelijk helpen naar de filistijnen

op 23 juni 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een product vrijdag gekocht. De zender heeft meteen het pakket (dezelfde dag) naar post.nl aangegeven. Dus de zending moet zaterdag geleverd worden. Post.nl geeft de zending op gesloten verklaring het pakket vermeld . Dat wil zeggen dat het pakket wordt niet zaterdag op mijn privé adres leveren. Dat was “een fout “ van post.nl, hebben ze gezegd.Na telefonisch contact probleem opgelost. Gesloten verklaring was opgegeven. Steeds het pakket moet maandag geleverd worden. I.v.m. mijn werktijden ik wou het pakket op een post.nl ophaalpunt laten leveren. Plotseling dat was niet meer mogelijk. Alweer post.nl gebeld. Vriendelijk medewerker ( die eindelijk gaf aan dat mijn situatie is niet haar situatie) van post.nl gaf aan dat het pakket kan niet op een ander adres geleverd worden. Via post.nl site het is onmogelijk om een klacht in te dienen . Je wordt door allerlei menu’s en links door de site heen verwezen, maar zonder een duidelijke resultaat.
Hoe is het mogelijk dat als ik zaterdag ik wil mijn pakket bij een post.nl ophaalpunt op maandag later leveren, dan is niet meer mogelijk, terwijl door hun eigen fouten het pakket is op verkeerd status gezet en kort daarna niet meer mogelijk om het lever adres te wijzigen.
O.a. het system die post.nl voor klanttevredenheidsonderzoek is zinloos.
Als je optie 1 kiest – meedoen aan klanttevredenheidsonderzoek na het gesprek- dan ze zijn heel vriendelijk en doen alles om jou te helpen.
Als je optie 2 kiest – niet aan klanttevredenheidsonderzoek meedoen- dan helpen en begrijpen ze jouw situatie helemaal niet.

Gewoon mijn pakket leveren bij een post.nl ophaalpunt

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer/mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag nog de volgende informatie: - de Track Trace code van het pakket in kwestie. Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Grigore

1 maand geleden - Geachte, Het pakket was bij mij thuis geleverd. Hiervoor mijn vrouw moet 1 dag vrij nemen. Natuurlijk niemand gaat die vrije dag betalen. Ik heb de indruk dat u heeft mijn klacht en de gewenste oplossing niet goed gelezen. Dat geldt ook voor de opties die jullie niet bidden bij een track en tracé code. Om toch nog een keer mee te werken en hopende dat in de toekomst wordt aan de klant geluisterd hierbij de track en tracé nummer: 3STXEW1131765 Graag aandachtig mijn klacht opnieuw lezen. Alvast bedankt.

Heeft op 23 juni 2021 om 12:42 geantwoord

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw nieuwe reactie. Uit uw melding maak ik op dat de bezorger later is geweest dan de aangegeven dag. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik begrijp dat u uw pakket door een scanfout niet op zaterdag heeft ontvangen. Namens PostNL excuses, dit is natuurlijk een vervelende situatie en ik vind het erg jammer te vernemen dat wij uw verwachting niet hebben waargemaakt. Het is natuurlijk niet handig dat het vervolgens ook niet mogelijk is om uw pakket op een PostNL-punt te laten bezorgen. Ik kan mij indenken dat u hierover gefrustreerd bent. Aan de hand van de verzendcode heb ik onze systemen geraadpleegd. Hierdoor ben ik tot de conclusie gekomen dat het voor deze zending niet mogelijk was om de bezorging aan te passen. Dit staat dus los van de scanfout die wij op zaterdag hebben gemaakt. Uiteraard heeft mijn collega uw melding wel doorgezet naar het verantwoordelijke Depot om herhaling te voorkomen.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Grigore