Klacht: Vreselijke service en ronduit onprofessioneel

op 30 juni 2016 over Veolia in de categorie Openbaar Vervoer

Wow medewerker van Veolia wat faalde jij vanochtend. Je kent het wel; Iet wat te laat opgestaan, hup aankleden, boterhammen smeren en gauw gaan om er op het station vervolgens achter te komen dat je je OV bent vergeten. “Shit” dan maar een belachelijk DUUR los kaartje kopen. “Shit” er staat een rij van 5 mensen voor beide automaten en ik zie “mijn” trein al aan komen rijden. Omdat ik niet het type zwartrijder ben, daar waar ik weinig zin heb in een boete van 35 euro, besluit ik braaf naar de conducteur te rennen (in de trein) om hem te situatie uit te leggen. Ik moet deze trein écht halen vanwege een belangrijke werk afspraak, maar er staat dus een te lange rij bij de automaten om een kaartje te kunnen halen. Zijn reactie verbaasd me. De beste man leest zijn krantje, kijkt me letterlijk nog niet aan (!!), wanneer hij op een monotone toon het volgende mompelt; “Tja…dit is op eigen risico dan hè” en “dat is jouw probleem”. Oké wow, wat bot denk ik dan al, maar oké nogmaals probeer ik hem duidelijk te maken hoe belangrijk het is dat ik deze trein haal, echter helaas zonder reactie. Dan zegt meneer ineens (op dezelfde monotone manier en wederom zonder oogcontact) ; “De tegen trein heeft 6 min vertraging en daar moet deze trein op wachten, dus ja dan kijk je maar of je het nog red”. Yes! Hoop! Met een rotsprint vlieg ik de trein uit om alsnog het kaartje te kopen. Maar dan…HUH?! Ik ben de trein nog geen 3 seconde uit, of de trein RIJD DUS WEG!!! Ongelofelijk!!! Ik werk in de psychiatie en heb hierdoor een belangrijke intake gemist. En dit alles omdat een van jullie medewerkers gewoonweg zéér onvriendelijk en ronduit onprofessioneel is. Wat wellicht nog interessant is om te benoemen, is dat ik 5 dagen per week (!) met Veolia reis sinds jullie bestaan en ik heb een OV kaart heb waar ik netjes maandelijks voor betaal. Enigszins coulance was dan ook meer dan op zijn plek geweest lijkt me zo! Ik vind het ongelofelijk dat jullie medewerkers in huis hebben die zo met zijn klanten omgaat en dien dan ook bij deze een klacht in. Het gaat hier om het traject Venray – Venlo en bovenstaande gebeurtenis vond plaats op donderdag 30 juni om 08.45 ’s ochtends in Venray. De “fijne” collega in kwestie is een meneer op leeftijd, grijs/kalend haar en een brilletje. Ik ga er vanuit dat ik een reactie terug krijg en zie deze dan ook graag te gemoed.

Als er een volgende keer in op zijn minst op een normale (lees als respectvolle) manier wordt gecommuniceerd door oogcontact te maken. Verder lijkt het mij op zijn plek als er voor dergelijke voorbeelden, uitzonderingen worden gemaakt. Zo niet, in ieder geval géén onjuiste info verstrekken over een tegen trein die over 6 min komt waardoor ze moeten wachten, om vervolgens direct weg te rijden zodra ik de trein uit ben gestapt!

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Veolia

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Veolia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door reneejeuken