Klacht: Vreemde gang van zaken!

op 01 juli 2016 over Autogroep-Pekela in de categorie Autodealers

3 jaar geleden in mei 2013 heb ik een Audi aangeschaft, bij ABC autolease.
Hierbij heb ik een bedrag vooraf betaald, en zo een aantal maanden later weer een bedrag betalen en daarna 3 jaren financieel leasen.
Maar na een maand kwam ik erachter dat deze Audi nogal wat olie verbruikte en dit was ook te zien bij uitstoot uitlaat.
Na een x aantal weken kwamen we erachter dat deze auto wel heel veel olie verbruikte, moest toch wel heel vaak weer olie bijvullen.

Toen hier naar de Dealer gegaan, die heeft auto helemaal van top tot teen laten nakijken, en gemeten, bleek dat er motorisch van alles aan de hand was.

Iets met zuigers en kleppen e.d. weet niet precies meer, maar de motor van de auto moest moest gereviseerd worden, dit koste € 3500,-

Heb hier meerderen keren correspondentie met de autogroep pekela (ABC autolease) over gehad, zowel via mail als via telefoon.

Moest in die tijd laatste aanbetaling doen van € 3500,- a 4000,- maar vond dat er een oplossing moest komen aangezien ik de auto heb laten reviseren voor € 3500,- (b.v. geen betaling meer, andere tegemoetkoming?)

Meerdere discussies met autogroep hierover gehad, zowel via mail als via de telefoon, men zou naar een oplossing zoeken dit voorleggen en weer contact opnemen.

Tot op een gegeven moment er geen contact meer kwam, dus leek mij de situatie opgelost.

Tot een maand geleden in eens een aanmaning kreeg, waarin vermeld stond dat ik het resterende bedrag plus rente per direct diende over te maken. Waar ik er kwaad om ben, en niet vind passen, men kon ook eerder met een oplossing komen, maar men kwam niet met oplossing en nu alsnog dit betalen! absoluut niet correct. Inmiddels ligt het wel bij een incasso bureau die verdere stappen wil ondernemen.

Het probleem is, dat ik de mail contacten niet meer in mijn bezit heb, heb mijn ict medewerker gevraagd om oude en huidige computer na te kijken naar mail verkeer met betreffende. Maar helaas niets te vinden. dus kan geen bewijs aanvoeren wat erg in mijn nadeel is lijkt me.

Onderstaande heb ik paar weken terug naar Autolease gestuurd.

Autogroep Pekelainfo@autogroep-pekela.nl;

Geachte heer/mevr;

Geen idee waarom u met deze laatste aanmaning komt!

Heb inderdaad de Audi bij u aangeschaft, meerdere keren daarna nog correspondentie telefonisch als mail met u overgehad.

Dat de Audi motorisch niet goed was, te veel olie gebruikte e..d er is voor ruim € 3500,- datzelfde jaar (augustus) nog gereviseerd, hier ook correspondentie met u over gehad. Dat ik dus niet van plan was de € 4000,- nog te betalen i.v.m. deze kosten. Hier veel contact met u over gehad.

Er zou naar gekeken worden, geen contact van u, ik weer contact met u gezocht! Er zou naar een oplossing worden gezocht. Heb nooit meer iets van u vernomen, met de veronderstelling dat het opgelost is! Aangezien ik meerdere keren contact met u heb gezocht!

En nu plotsklaps komt u met een laatste aanmaning??? Erg vreemd! En kan ik ook niet accepteren!

Met vriendelijke groet

Sietze Lebbing

Kloos 2 U Fitness

Wat is uw mening hierover? b.v.d!!

Met vriendelijke groet

Sietze Lebbing

KLoos 2 U Fitness

Balkengracht 10b

9405 CG Assen

Dat we beide water bij de wijn dienen te doen. Ik wil binnen nu en 2 a3 maanden een nieuwe/ andere audi. En ben best bereid als we beide water bij de wijn doen, mijn nieuwe audi daar weer aan te schaffen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Autogroep-Pekela over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door KLoos2ufitness