Klacht: voorwiel motor gazelle orange energy XT

op 23 september 2016 over Gazelle in de categorie Fietsmerken

Sinds ca 3 jaar heeft mijn vrouw een e bike van gazelle na ca 2,5 jaar en 2600 km ging de gold accu stuk. daar deze nog al duur zijn hebben we gekozen voor een zilveren, dan maar vaker opladen. deze zomer wat problemen met de ondersteuning dus laten afstellen en een complete beurt laten doen bij de dealer in ons dorp.
nu inmiddels 4600 km op de teller en maakt de motor lawaai en ondersteunt niet meer.( tandwiel geluid)?de dealer zegt dat hij de motor niet kan of mag openen en vraagt advies bij gazelle. conclusie motor defect ( was ons ook bekend) oordeel? nieuwe motor incl, montage € 792,00 .. is er dan geen reparatie mogelijk voor een fiets in die prijs klasse? ik vind het ongehoord dat een fabrikant zo met gebruikers van hun merk omgaat. simpel weg nieuw en anders jammer.. en zeker bij een afstand van 4600 km. je zou verwachten dan de motor toch wel iets langer mee zou kunnen lijkt mij.

Ik zou graag een compensatie zien of in ieder geval de betreffende motor gerevideerd zien of onderdelen om dat desnoods zelf te doen .
het is absurd dat een bekend merk als gazelle dit zo maar afdoet als jammer maar buiten de garantie . is dat de reden dat ze nu met andere motoren worden geleverd. waren de xt motoren dan niet echt zo goed?

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gazelle

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gazelle nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door J. Appel